Przejdź do treści

udostępnij:

Wirtualna Polska zamierza kontynuować strategię akwizycji

Wirtualna Polska zamierza kontynuować strategię przejęć - poinformowała podczas GPW Innovation Day dyrektor ds. relacji inwestorskich i analiz finansowych spółki Małgorzata Żelazko.

"Chcemy kontynuować naszą strategię akwizycji. W tej chwili nasze zadłużenie wynosi 1,5 dług netto/EBITDA, więc pewnie jeszcze pozwala na jakieś przejęcia" - powiedziała Żelazko.

Dodała, że kierunki potencjalnych przejęć grupy to przede wszystkim media i turystyka.

W październiku spółka zależna Wirtualnej Polski Holding podpisała przedwstępną warunkową umowę nabycia udziałów, stanowiących ok. 44,5 proc. kapitału zakładowego w spółce Selsey za 32,9 mln zł. Selsey to sklep e-commerce, oferuje meble, wyposażenie wnętrz, dekoracje i akcesoria ogrodowe.

We wrześniu Camellia Investments Kft, spółka z grupy Wirtualna Polska Holding poinformowała o zawarciu umowy kupna Szallas Group. Szallas obsługuje portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. Wartość transakcji to 72 mln euro, powiększona o gotówkę netto w spółce w szacowanej wysokości ok. 10 mln euro na dzień zamknięcia transakcji, co oznacza łącznie kwotę 82 mln euro.

We wrześniu Komputronik zawarł z Wirtualną Polską Media umowę sprzedaży wszystkich posiadanych udziałów w spółce Benchmark, stanowiących 80 proc. jej kapitału zakładowego. Cena sprzedaży udziałów przez Komputronik została ustalona na ok. 11,3 mln zł. Łączna cena za 100 proc. udziałów w spółce Benchmark wynosi 14,1 mln zł.

Także ze wrześniu Stacja Służew, spółka zależna Wirtualnej Polski Holding, sfinalizowała zakup pakietu akcji spółki Audioteka łącznie za 95,3 mln zł, zwiększając zaangażowanie do ok. 60 proc. jej akcji.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce.

Żelazko spodziewa się spowolnienia rynku reklamy online w Polsce w drugiej połowie 2022 roku.

"Wszyscy obawiają się recesji, to jest bardzo gorący temat w ostatnim czasie. Nie widzimy istotnego wpływu, ale ta niepewność na rynku jest podwyższona" - powiedziała.

"Pewnie to będzie trochę niżej niż wysoki jednocyfrowy wzrost w pierwszej połowie br. W reklamie internetowej bardzo ważny jest grudzień i od tego będzie zależało, jak cały rynek się zachowa" - dodała, pytana o dynamikę wzrostu rynku reklamy online w II półroczu br.

W całym pierwszym półroczu 2022 roku skorygowana EBITDA WPH wyniosła ponad 165 mln zł, a przychody wyniosły prawie 480 mln zł, po wzroście o 21 proc. Pierwsze półrocze 2022 roku spółka zamknęła zyskiem netto wynoszącym prawie 93 mln zł, wyższym o niemal jedną trzecią w porównaniu z 2021 rokiem.

(PAP Biznes), #WPL

epo/ asa/

Zobacz także: WP Holding SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: