CCC miało w II kw. 2022/23 r. 44,3 mln zł straty netto j.d. wobec 99,2 mln zł zysku rok wcześniej (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
26 paź 2022, 07:28

CCC miało w II kw. 2022/23 r. 44,3 mln zł straty netto j.d. wobec 99,2 mln zł zysku rok wcześniej (opis)

Grupa CCC miała w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23 (maj-lipiec) 44,3 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 99,2 mln zł zysku netto w analogicznym okresie rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie półrocznym.

Strata netto z działalności kontynuowanej w drugim kwartale roku 2022/23 wyniosła 54,1 mln zł, a z zaniechanej spółka wykazała 2,7 mln zł zysku netto.

Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 31,3 mln zł wobec 77,8 mln zł zysku przed rokiem.

EBITDA grupy sięgnęła w drugim kwartale 179,1 mln zł.

Przychody grupy wyniosły 2,38 mld zł wobec 2,03 mld zł rok wcześniej.

Na początku sierpnia CCC przedstawiło wstępne wybrane dane finansowe za II kwartał. Szacowało wtedy, że EBITDA grupy wyniosła 224 mln zł, zysk operacyjny 79 mln zł, a przychody 2,38 mld zł.

Narastająco, po pierwszym półroczu 2022/23 grupa CCC ma 252,9 mln zł straty netto jednostki dominującej, 25,2 mln zł straty operacyjnej i 4,26 mld zł przychodów (wzrost o ponad 23 proc. rdr).

Skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży w I półroczu wyniósł 2.052,2 mln zł i był wyższy o 30,8 proc. rdr. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w drugim kwartale wyniosła 1.129,4 mln zł i była wyższa rdr o 17,8 proc.

Grupa CCC podała, że wzrost sprzedaży w I półroczu o ponad 800 mln zł nastąpił głównie za sprawą rozwoju modelu omnichannelowego w grupie, rozwoju segmentu HalfPrice, jak i rozszerzenia dostępnego asortymentu.

W pierwszym półroczu 2022 r. grupa odnotowała wzrost przychodów z działalności detalicznej rdr o 18,3 proc. W drugim kwartale 2022 r. natomiast wystąpił spadek przychodów o 0,8 proc. Wzrost przychodów w kanale digital w I półroczu wyniósł 31,4 proc. rdr., a w drugim kwartale 41,1 proc.

Na koniec lipca grupa CCC miała łącznie 960 sklepów stacjonarnych, a także platformy sprzedażowe online w Polsce oraz 28 krajach Europy i Bliskiego Wschodu.

(PAP Biznes), #CCC

pr/ pel/

Zobacz także: CCC SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości