Przejdź do treści

udostępnij:

CCC szacuje skorygowaną EBITDA w III kw. na 197 mln zł, EBIT na 21 mln zł (opis)

Grupa CCC wstępnie szacuje, że w trzecim kwartale roku obrotowego 2022/23, czyli w okresie sierpień-październik, miała 173 mln zł zysku EBITDA, 197 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 21 mln zł zysku operacyjnego - poinformowała spółka w komunikacie. Konsensus PAP Biznes przewidywał 208,9 mln zł zysku EBITDA i 59 mln zł zysku EBIT.

Przychody grupy wzrosły w III kwartale o 18 proc. do 2,424 mld zł. Analitycy spodziewali się 2,417 mld zł przychodów.

Przed rokiem CCC miało 73 mln zł zysku operacyjnego, a zysk EBITDA wynosił 212 mln zł. Skorygowana EBITDA wynosiła 196 mln zł.

Według szacunków spółki, marża brutto na sprzedaży w III kwartale spadła o 1,2 pp. rdr do 48 proc.

Udział kanału online w trzecim kwartale wyniósł w grupie 51,7 proc. (wzrost o 4,3 p.p. rdr).

"Turbulentne czasy wymagają proaktywnej postawy. Dlatego w trzecim kwartale zmapowaliśmy również szereg działań na najbliższe 12 miesięcy, dzięki którym budujemy +odporność+ grupy. Nasz plan zawiera m.in.: ponad 300 mln złotych oszczędności kosztowych, dalsze prace nad konwersją gotówki, optymalizację wydatków inwestycyjnych czy pozyskanie zewnętrznego finansowania" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes CCC Marcin Czyczerski.

"Dodatkowo, chcemy w istotnej części spłacić nasze zobowiązania finansowe, co pozwoli na wzmocnienie bilansu i redukcję kosztów związanych z ich obsługą. Przez te i inne działania tworzymy finansową +poduszkę bezpieczeństwa+ dla organizacji, która na dzisiejsze czasy jest niezbędna" - dodał prezes.

Jak podano, w segmencie CCC sprzedaż w III kwartale 2022/23 wyniosła 1,14 mld zł, co oznacza wzrost o 2 proc. rdr. Marża brutto CCC spadła o 0,2 p.p. do 53,5 proc. i - zdaniem spółki - została utrzymana na stabilnym poziomie mimo wysokiej inflacji w łańcuchu dostaw i przetowarowania większości konkurentów.

Powierzchnia handlowa w kanale offline CCC spadła w tym okresie o 1 proc.

Sprzedaż online ccc. eu w III kw. wzrosła o 61 proc. rdr i stanowiła 19,5 proc. udziałów w sprzedaży szyldu CCC (+7,2 p.p. rdr).

Skorygowana marża EBITDA w CCC wyniosła 11,8 proc., bez zmian rdr.

Spółka podała, że na uwagę w segmencie CCC zasługuje ograniczenie zapasów o ok. 2 proc. wartościowo i 17 proc. ilościowo rdr, co pozytywnie wpływa na rotację (-44 dni od początku roku), niższą inwestycję w kapitał obrotowy, a w konsekwencji na poprawę przepływów z działalności operacyjnej.

Przychody HalfPrice w trzecim kwartale wzrosły o 214 proc. rdr do 258 mln zł, a w ujęciu kdk wzrost ten wyniósł 42 proc. Jak podano, półtora roku od debiutu szyld osiągnął rentowność na poziomie operacyjnym, a rentowność skorygowanej EBITDA wyniosła 12,6 proc.

"Począwszy od trzeciego kwartału koncept HalfPrice pozytywnie kontrybuuje i wynikowo, i gotówkowo do rezultatów grupy. Już na początku 2023 r. planowany jest debiut na kolejnym rynku zagranicznym – w Łotwie" – powiedział Adam Holewa, prezes HalfPrice.

HalfPrice liczy obecnie 84 punkty w 7 krajach.

W III kwartale Grupa Modivo wypracowała przychody o ok. 23 proc. wyższe rdr, na poziomie 1,0 mld zł. Sprzedaż eobuwie. pl wzrosła o ok. 11 proc. rdr do 779 mln zł. Natomiast obroty szyldu Modivo wzrosły o ok. 89 proc. rdr i wyniosły 229 mln zł.

Marża brutto grupy Modivo spadła o 2,4 p.p. do 40,3 proc. Skorygowana marża EBITDA wyniosła 1,5 proc. wobec 7 proc. rok wcześniej.

"Grupa Modivo rośnie szybciej niż cały rynek dzięki rozwojowi oferty i usprawnieniom technologicznym. Jednocześnie konkurencja cenowa na rynku nasila się, co przekłada się na dynamiki sprzedaży, poziom marży brutto czy koszty związane z pozyskaniem klienta. Branży ciąży również makroekonomia, wpływająca na siłę zakupową konsumentów. Dlatego sukcesywnie pracujemy nad zwiększeniem efektywności kosztowej, a równolegle 12 października uruchomiliśmy platformę marketplace. Dzięki niej Modivo może nadal szybko rosnąć, bez kosztownej rozbudowy logistyki

czy skalowania zapasu" – powiedział Damian Zapłata, prezes Grupy Modivo.

Jak poinformował, dzięki marketplace do końca roku oferta Modivo wzrośnie o około 50 tys. produktów – nie tylko w odzieży i obuwiu, ale również w nowych kategoriach – home&decor oraz health&beauty.

Grupa podała, że spadek marży brutto w grupie Modivo wynikał z potrzeby dostosowania polityki rabatowo-promocyjnej do wyzwań wynikających z silnej presji konkurencji cenowej związanej ze spadkiem sentymentu konsumenta.

Koszty sprzedaży i administracji w grupie Modivo w III kwartale wzrosły do 409 mln zł z 309 mln zł rok wcześniej, a wzrost związany był głównie z realizacją planów rozwoju strategicznego, m.in. uruchomieniem platformy marketplace oraz startem nowych aplikacji mobilnych.

(PAP Biznes), #CCC

pel/ ana/

Zobacz także: CCC SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: