Dino pokazało w III kw. bardzo mocną sprzedaż (opinia)
Grupa Dino pokazała w trzecim kwartale wyniki, które okazały się lekko wyższe od oczekiwań rynkowych. Analitycy wskazują na bardzo mocną sprzedaż, w tym wysoką dynamikę sprzedaży porównywalnej.
"Wyniki Dino są bardzo dobre. Spółka pokazała bardzo mocną sprzedaż, powyżej naszej prognozy i powyżej oczekiwań rynkowych. Sprzedaż LFL wzrosła o 33,2 proc., to praktycznie 10 pkt. proc. powyżej wyniku w Biedronce. Wynik sprzedażowy jest więc bardzo dobry. To się przełożyło na lepsze wyniki na niższych liniach i jest zgodne z tym, co spółka wcześniej sygnalizowała, czyli że presję kosztową będzie się starała mitygować poprzez wzrost sprzedaży" - powiedział PAP Biznes Krzysztof Kawa, analityk Erste Securities.
"Widać, że presja po stronie dostawców wciąż jest duża i jest ona odzwierciedlona w spadku pierwszej marży, ale poprzez dyscyplinę kosztową po stronie kosztów spółki udało się w pewien sposób tę presję zneutralizować, stąd spadek marży EBITDA tylko o 0,3 pkt. proc." - dodał analityk.
Jak wskazał, trochę pomogło skrócenie terminów płatności, bo cykl konwersji gotówki się pogorszył.
Kawa zauważył, że spółka podała oczekiwania co do rozwoju sieci w tym roku i następnym, doprecyzowując to, co sygnalizowała poprzednio - tempo otwarć będzie trochę niższe.
"Wyniki Dino powinny zostać odebrane pozytywnie" - powiedział Krzysztof Kawa z Erste.
Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w trzecim kwartale 2022 roku 339,4 mln zł wobec 228,8 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus PAP Biznes zakładał 312,8 mln zł zysku netto.
EBIT wyniósł 459,5 mln zł wobec 292,9 mln zł przed rokiem i był 8,3 proc. wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 424,1 mln zł.
Wynik EBITDA grupy zwiększył się rok do roku o 49,8 proc. do 536 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 500,7 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 5,368 mld zł, co oznacza wzrost o 53,9 proc. rdr. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 5,09 mld zł.
Marża EBITDA wyniosła 10 proc. i była o 0,3 pkt. proc. niższa niż w III kw. 2021 r.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale 2022 r. 33,2 proc.
Po trzech kwartałach 2022 roku przychody grupy Dino wyniosły 14,1 mld zł i były o 48,5 proc. wyższe rdr. EBITDA wyniosła 1.319,5 mln zł (wzrost o 44,9 proc. rdr), a zysk netto 803,9 mln zł (wzrost o 41,1 proc. rdr).
W III kw. 2022 r. uruchomione zostały 94 nowe sklepy Dino. Narastająco od początku 2022 r. otwartych zostało łącznie 256 sklepów. Na dzień 30 września 2022 r. sieć Dino liczyła 2.069 marketów.
Jak podano w raporcie, zarząd spółki oczekuje, że w całym 2022 r. liczba otwarć nowych sklepów będzie nieznacznie wyższa niż w 2021 r., kiedy otwarte zostały 343 sklepy Dino, a w 2023 r. całkowita liczba sklepów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent.
(PAP Biznes), #DNPpel/ asa/
