Dino Polska podtrzymuje, że celem na '22 jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA rdr (opis)
Dino Polska podtrzymuje, że celem na ten rok jest utrzymanie płaskiej marży EBITDA rdr - poinformował Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy Dino. Spółka nie widzi istotnej zmiany w zachowaniu klientów.
Krauze, pytany podczas telekonferencji dla inwestorów o spodziewaną marżę EBITDA w przyszłym roku, odpowiedział: "Celem długoterminowym jest poprawa marży EBITDA. Cel na ten rok to utrzymanie płaskiej marży EBITDA. Przyszły rok jest pod dużą niepewnością, więc trudno prognozować na ten moment".
Po trzech kwartałach 2022 roku marża EBITDA Dino Polska wyniosła 9,4 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 9,6 proc. W III kwartale marża EBITDA wyniosła 10 proc. i była o 0,3 pkt. proc. niższa niż w III kw. 2021 r.
Sprzedaż LFL wzrosła po trzech kwartałach o 28,3 proc. (9,9 proc. wzrostu przed rokiem). W III kwartale wzrost sprzedaży LFL wyniósł 33,2 proc.
Członek zarządu Dino Polska ocenia, że na wynik sprzedaży porównywalnej wpływ mają zarówno ruch w sklepach, inflacja, jak i dobre pozycjonowanie sieci na rynku i atrakcyjne ceny.
Jak wskazał, sieć nie widzi istotnej zmiany w zachowaniu klientów, choć zauważa, że są oni coraz bardziej wrażliwi na ceny.
"Konsumenci są bardziej wrażliwi cenowo w wyniku wysokiej inflacji. My zajmujemy się sprzedażą głównie podstawowych produktów, taką ofertę posiadamy i dlatego nie widzimy istotnych zmian, jeśli chodzi o konsumenta" - powiedział Krauze, pytany, czy spółka widzi w swoich sklepach zjawisko tzw. "trading down", czyli wybierania przez klientów tańszych produktów.
Dodał, że polityka cenowa spółki się nie zmienia, benczmarkuje się do największych sieci handlowych.
"Wszyscy przenoszą inflację na konsumentów, ale nie da się w pełni jej przenieść, co widać w naszych wynikach, w spadku marży brutto w trzecim kwartale i po 9 miesiącach. Dlatego skupiamy się na efektywności kosztowej i ograniczaniu kosztów" - powiedział Michał Krauze.
(PAP Biznes), #DNPpel/ gor/