Grupa CCC zakłada, że w 2022 roku przychody wynieść mogą 9-9,2 mld zł (aktl.)
Grupa CCC zakłada obecnie, że w 2022 roku przychody wynieść mogą 9-9,2 mld zł - poinformował prezes Marcin Czyczerski. Wcześniej spółka przewidywała, że sprzedaż grupy może wynieść 9-10 mld zł.
"Wymagające otoczenie rynkowe nie pozostaje obojętne dla wyników grupy i przekłada się na nasze całoroczne założenia. (...) Ze względu na zaburzenie popytu, zwłaszcza w pierwszym kwartale, dziś możemy powiedzieć, że niestety jesteśmy bliżej dolnej części przedziału przychodowego, choć 9-9,2 mld zł przychodów wygląda nieźle w kontekście trudności rynkowych, które za nami i przed nami" - powiedział prezes Czyczerski podczas wideokonferencji.
Grupa podała w prezentacji, że przewidywana marża brutto CCC może wynieść w tym roku 53-55 proc. wobec 52-54 proc. zakładanych wcześniej.
Wskaźnik kosztów SG&A grupy CCC może wynieść 45-47 proc. Wcześniej spółka zakładała, że będzie w przedziale 44-46 proc.
"Koszty spadają i będą spadać, ale brakujący element przychodów może powodować, że w relacji do przychodów dynamika nie będzie aż tak szybka jak byśmy chcieli" - powiedział prezes CCC.
Według założeń CAPEX grupy w tym roku wyniesie 420-470 mln zł wobec 450-500 mln zł zakładanych wcześniej.
Liczba otwarć sklepów HalfPrice została zredukowana do ok. 40 z ok. 50 we wcześniejszych planach.
Jak poinformował Czyczerski, w grupie Modivo spodziewany wzrost przychodów wyniesie 15-20 proc. rdr, a marża EBITDA wyniesie 2,5-4 proc.
"Grupa Modivo pozostaje pod negatywnym wpływem sytuacji w branży e-commerce" - powiedział prezes CCC.
Jak dodał, zapasy w Modivo i w branży są wyższe od zakładanych, a w związku ze spadkiem sentymentu konsumeckiego jest silna presja konkurencji cenowej.
Jego zdaniem od lutego, marca przyszłego roku presja na marże w Modivo powinna zelżeć.
"Przed nami rebalansowanie zapasów, czyli od kolekcji wiosna-lato 2023 uwzględniamy nadwyżki w zakupach, więc sytuacja w stockach się ustabilizuje" - powiedział Czyczerski.
"Na rynku jest trudniej, ale odpowiadamy na wyzwania rynkowe i staramy się konsekwentnie prowadzić grupę i jej linie, by w czasach trudnych makroekonomicznie i trudnych dla klienta generować tak dobre wyniki jak tylko możliwe" - podsumował prezes grupy CCC.
(PAP Biznes), #CCCpel/ ana/
