Przejdź do treści

udostępnij:

Ambra ocenia, że inflacja na razie nie wpłynęła negatywnie na sprzedaż, ale marże spółki obniżyły się

Ambra ocenia, że do tej pory inflacja nie miała negatywnego wpływu na poziom sprzedaży spółki, jednak może mieć taki wpływ w dłuższej perspektywie. Spółka widzi spadek marż, spowodowany wzrostem kosztów zakupu – poinformowali przedstawiciele zarządu Ambry podczas czatu inwestorskiego.

"Dotychczas inflacja nie wpłynęła negatywnie na wyniki sprzedażowe. W dłuższej perspektywie należy jednak oczekiwać, że to będzie miało miejsce. Obserwujemy również zahamowanie +premiumizacji+ w większości kategorii rynku alkoholi. Wzrost kosztów zakupu obniżył naszą marżę, ponieważ tylko część zwiększonych kosztów została pokryta przez podwyżki cen” – powiedział Piotr Kaźmierczak, wiceprezes Ambry.

„Pomimo wysokiej inflacji, w ostatnim kwartale osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Jest jeszcze za wcześnie, by oceniać, czy kolejny kwartał będzie równie dobry pod tym względem. Nowe produkty radzą sobie bardzo dobrze, natomiast pogorszenie nastrojów konsumentów może obniżać dynamikę sprzedaży” – dodał.

Jego zdaniem, w branży alkoholowej nie widać oznak spowolnienia wzrostu kosztów.

„Niestabilne otoczenie, w tym wojna w Ukrainie, utrudnia prognozowanie zmniejszenia się presji kosztowej. Rosnące koszty gazu i energii stanowią istotny czynnik kosztotwórczy u naszych dostawców np. butelek czy opakowań" – powiedział Kaźmierczak.

Prezes Ambry Robert Ogór poinformował, że spółka nie planuje zwiększania sprzedaży do dyskontów.

„Niektóre z naszych głównych marek są w sieciach dyskontowych dostępne w stałej ofercie lub w akcjach promocyjnych. Nie planujemy zasadniczego zwiększenia naszej dystrybucji w tym kanale sprzedaży” – powiedział.

Spółka podała w raporcie, że zysk netto j.d. Ambry w pierwszym kwartale roku obrotowego 2022/23 wyniósł 11 mln zł, czyli był na porównywalnym poziomie do zeszłorocznego. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali zysku w przedziale 7,8-9,8 mln zł.

Zysk operacyjny Ambry spadł o 3,3 proc. rdr do 19,2 mln zł, a przychody wzrosły do 188,4 mln zł z 160,4 mln zł przed rokiem. EBITDA wyniosła 26 mln zł wobec 25,7 mln zł rok wcześniej.

Analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 182,7-184 mln zł, 16,8-18,4 mln zł EBIT i 23,2-25 mln zł EBITDA.

(PAP Biznes), #AMB

pam/ asa/

Zobacz także: Ambra SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: