AMBRA publikuje wyniki za I kwartał 2022/2023 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
09 lis 2022, 09:14

AMBRA publikuje wyniki za I kwartał 2022/2023 r.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2022/2023 Grupa AMBRA zwiększyła przychody o 17,5%. Wzrost kosztów zakupu obniżył jednak rentowność sprzedaży.

Liderami sprzedaży były wina musujące DORATO i CIN&CIN w Polsce, MUCHA SEKT w Czechach i ZAREA w Rumunii, a dynamika wzrostu tej kategorii wyniosła 30,5%. Sprzedaż win spokojnych wzrosła o 16,4%, a największy wkład wniosły wina WINIARNIA ZAMOJSKA, FRESCO, PORTADA czy CONO SUR. Do wzrostu sprzedaży win spokojnych przyczyniła się również odbudowa konsumpcji w gastronomii.

Sprzedaż na najważniejszym dla Grupy AMBRA rynku polskim zwiększyła się o 14,1%. Na zagranicznych rynkach działalności Grupy najszybszy wzrost został osiągnięty w Czechach i Słowacji, gdzie dynamika sprzedaży wyniosła 24,7% (w walucie lokalnej). Wzrost przychodów w Rumunii wyniósł 14,2% (w walucie lokalnej).

Rosnące koszty zakupu materiałów i surowców oraz dystrybucji połączone z osłabieniem kursu złotego wobec euro obniżyły rentowność zysku brutto ze sprzedaży o 2,4 punktu procentowego. Pozostałe koszty – przede wszystkim energii, mediów oraz wynagrodzeń – wzrosły o 15,0%. Wpływ tych czynników spowodował spadek zysku operacyjnego (EBIT) Grupy AMBRA o 0,5 mln zł, czyli o 3,3%.

„Dzięki dobrej kondycji naszych marek osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży. Jednak wzrost kosztów zakupu pozostaje wyzwaniem dla rentowności naszej działalności. Wprowadzone przez nas podwyżki cen sprzedaży tylko częściowo skompensowały rosnące koszty, co przełożyło się również na wyniki finansowe.” – podsumowuje Robert Ogór, Prezes Grupy AMBRA.

Tabela: Wyniki finansowe Grupy AMBRA za pierwszy kwartał roku obrotowego 2022/2023

ambra

O spółce AMBRA:

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, FRESCO, PICCOLO, WINIARNIA ZAMOJSKA, PLISKA, CYDR LUBELSKI, ZAREA to przykłady marek należących do Grupy, które są liderami w swoich segmentach rynku. Pod marką CENTRUM WINA/DISTILLERS LIMITED Grupa AMBRA prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich. Jest również największym dostawcą win premium do gastronomii. Oferta AMBRA opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii. Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej.

W czerwcu 2005 r. AMBRA zadebiutowała na GPW. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest notowany na giełdzie we Frankfurcie niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG – jeden z największych światowych producentów win musujących. 

Źródło: Spółka, #AMB

Zobacz także: Ambra SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości