Przejdź do treści

udostępnij:

EBITDA Eurocashu w III kw. '22 wyniosła 284,9 mln zł wobec konsensusu 269 mln zł

Zysk EBITDA grupy Eurocash w trzecim kwartale 2022 roku wyniósł 284,9 mln zł wobec 235,8 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 269 mln zł zysku EBITDA.

To najwyższy kwartalny wynik EBITDA w historii grupy Eurocash.

Zysk netto jednostki dominującej wyniósł w III kwartale 34,1 mln zł wobec 34,3 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek i wobec 27,4 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 41,8 mln zł wobec 31,1 mln zł zysku w III kwartale 2021 r.

Skonsolidowana sprzedaż grupy w III kwartale 2022 r. wzrosła o 17,6 proc. rdr do 8,268 mld zł. Konsensus wynosił 8,224 mld zł.

Łączna sprzedaż zewnętrzna w segmencie Hurtu w trzecim kwartale 2022 r. przekroczyła 6 mld zł i była o 14 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2021 r., natomiast EBITDA segmentu wzrosła o 25 proc. rdr do 238 mln zł.

Sprzedaż segmentu detalicznego przekroczyła 2 mld zł, co oznacza wzrost o 26 proc. rdr. Jak podano, 182 mln zł dodała konsolidacja sieci sklepów Arhelan. W ujęciu like-for-like, sprzedaż Inmedio wzrosła 21 proc., a sklepów własnych sieci Delikatesy Centrum 16 proc. EBITDA segmentu detalicznego w trzecim kwartale wyniosła 102 mln zł wobec 85 mln zł rok wcześniej.

Sprzedaż segmentu Projekty w III kwartale wyniosła z kolei 186 mln zł i była o 52 proc. wyższa rdr, głównie dzięki dalszej ekspansji sieci marketów alkoholowych Duży Ben oraz e-supermarketu Frisco. Strata EBITDA w segmencie wyniosła 18 mln zł wobec 12 mln zł straty w analogicznym okresie 2021 r.

"To kolejny kwartał poprawy wyników Eurocash. Z końcem sierpnia ogłosiliśmy strategię do roku 2025i teraz skupiamy się na jej realizacji. Te wyniki potwierdzają słuszność podjętych przez nas działań – zarówno finansowo, jak i operacyjnie. Widzimy to w rosnącej liczbie sklepów pod naszymi markami i zintegrowanych w ramach Innowacyjnej Platformy Handlu. A przede wszystkim – w historycznie najwyższym wyniku EBITDA za kwartał: 285 mln zł" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

"W minionym kwartale obserwowaliśmy znaczący wzrost rynku żywności w Polsce, napędzany wysoką inflacją. W otoczeniu szybko rosnących cen konsumenci coraz częściej szukają lepszych ofert, tańszych produktów. Tym słuszniejsze jest zmniejszania różnicy pomiędzy cenami w handlu niezależnym a cenami w dyskontach" – dodał prezes.

Po trzech kwartałach grupa Eurocash miała 22,64 mld zł przychodów (wzrost o 16,7 proc. rdr), 692,2 mln zł EBITDA (wzrost o 57,9 proc. rdr) i 10,6 mln zł zysku netto wobec 134,3 mln zł straty przed rokiem.

Wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA (przed MSSF 16) na koniec września wyniósł 1,48x.

(PAP Biznes), #EUR

pel/

Zobacz także: Eurocash SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: