Cyfrowy Polsat miał w III kw. 953 mln zł EBITDA wobec 816,1 mln zł konsensusu (opis)
Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w trzecim kwartale 2022 roku 953 mln zł i był o 16,8 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes.
Oczekiwania siedmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes, co do zysku EBITDA grupy, wahały się od 793,6 mln zł do 828,1 mln zł.
W III kw. 2022 roku Cyfrowy Polsat rozpoznał zysk ze sprzedaży jednostki zależnej i stowarzyszonej w wysokości 113,4 mln zł, przede wszystkim w wyniku rozpoznania zysku z tytułu zbycia udziałów w spółce Modivo w porównaniu do zysku z tego tytułu w wysokości 3.690,8 mln zł w III kw. 2021 roku, związanego ze zbyciem udziałów w spółce Polkomtel Infrastruktura.
EBITDA skorygowana, z wyłączeniem transakcji sprzedaży akcji Modivo i Polkomtel Infrastruktura, wyniosła w III kw. br 840 mln zł i zanotowała spadek o 7,1 proc.
Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 3,271 mld zł i były o 3 proc. wyższe od 3,176 mld zł konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła o 7,9 proc.
Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek, wyniosły 89 mln wobec 373 mln zł w drugim kwartale br.
Całkowity dług netto/EBITDA LTM w trzecim kwartale 2022 roku osiągnął poziom 2,64x wobec 1,39x wobec w drugim kwartale br.
Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 236,7 mln zł i był o 18,4 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 200 mln zł.
Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w trzecim kwartale 2.744 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 6 proc. rdr. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 4 proc. do 758 mln zł.
Liczba klientów usług multiplay wzrosła w trzecim kwartale 2022 roku do 2,465 mln z 2,460 mln kwartał wcześniej.
Liczba usług kontraktowych u klientów B2C spadła w trzecim kwartale 2022 roku do 13,34 mln z 13,35 mln kwartał wcześniej.
Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 71,3 zł 70,2 zł kwartał wcześniej.
Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) pozostał na poziomie 6,8 proc. kdk.
W trzecim kwartale 2022 roku kdk wzrosła liczba usług prepaid do 2,83 mln z 2,77 mln kdk, ale ich ARPU zwiększyło się do poziomu 17,9 zł z 17,4 zł kwartał wcześniej.
Łączna liczba klientów B2B wzrosła do 69,1 tys. z 68,8 tys. kdk. Średniomiesięczny przychód na klienta wzrósł do 1,425 tys. zł z 1,378 tys. zł kwartał wcześniej.
Przychody segmentu mediowego Cyfrowego Polsatu wzrosły o 11 proc. do 554 mln zł. EBITDA spadła o 35 proc. do 77 mln zł.
W trzecim kwartale przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 2,9 proc. do 275 mln zł. Rynek w tym czasie odnotował spadek o 1,2 proc. do 936 mln zł. W efekcie udział w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu grupy wzrósł do poziomu 29,4 proc.
(PAP Biznes), #CPSepo/ osz/
