Przejdź do treści

udostępnij:

Cloud Technologies publikuje wyniki za III kwartał 2022 roku

Cloud Technologies, spółka koncentrująca się na sprzedaży cyfrowych danych, wciąż dynamicznie się rozwija i w III kwartale br. wypracowała rekordowe wyniki. Wskaźnik EBITDA osiągnął 5,5 mln zł i był najlepszym wynikiem na przestrzeni ostatnich 5 lat. Przychody w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wzrosły o 49,8% r/r. i wyniosły 9,8 mln zł, co jest najlepszym wynikiem kwartalnym w historii Grupy. Zysk netto wyniósł 5,1 mln zł i wzrósł o blisko 80% r/r.

Cloud Technologies to dynamicznie rosnąca spółka działająca w segmencie DataTech. Stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Spółka dostarcza wysokiej jakości dane do targetowania reklam cyfrowych, których odbiorcami są globalne domy mediowe i agencje marketingu online. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych. Jak wynika z prognoz firmy badawczej eMarketer, w tym roku już 2/3 globalnych budżetów reklamowych trafi właśnie do kanałów cyfrowych, co generuje rosnący popyt na wysokiej jakości dane o Internautach.

- Zgodnie ze strategią rozwoju skupiliśmy się na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych, dzięki czemu ponownie wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki. W III kwartale uzyskaliśmy rekordową sprzedaż w tym segmencie - blisko 10 mln zł. Udział sprzedaży danych w przychodach ogółem przekroczył 80%, a marża segmentu wynosi obecnie już 63,2%. Wypracowane wyniki potwierdzają słuszność kierunku rozwoju, a rosnący rynek reklamy cyfrowej zwiększa popyt na dostarczane przez nas dane. Konsekwentnie poprawiamy wyniki i rozwijamy biznes, by stać się jednym z wiodących graczy na globalnym rynku sprzedaży danych – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

W III kwartale tego roku Cloud Technologies wypracowało przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł. Dzięki koncentracji na segmencie sprzedaży danych spółka po raz kolejny poprawiła wyniki, osiągając rekordowe wskaźniki. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9% r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2%. W ujęciu od początku roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł. Przedstawione wartości uwzględniają korekty obejmujące program motywacyjny oraz umorzenie dotacji PFR. Rozpoznany koszt programu motywacyjnego wpłynął na zysk netto, EBITDA oraz EBITDA segmentów, obciążając w III kw. segment pozostałe kwotą 0,6 mln zł.

- Wypracowaliśmy najlepszy wynik kwartalny od 2017 roku, a EBITDA kluczowego dla nas segmentu sprzedaży danych wyniosła, po raz pierwszy w historii spółki, ponad 6 mln zł. Na uwagę w wynikach III kwartału zasługują wysoka marżowość EBITDA i zysku netto, wynoszące powyżej 40%, oraz wzrost przychodów zachowany już trzeci kwartał z rzędu. Jednocześnie utrzymujemy odpowiedni poziom gotówki, zabezpieczający realizację celów naszej strategii rozwoju, w tym między innymi skup akcji własnych - komentuje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.

Cloud Technologies jest w trakcie przejścia z NewConnect na główny rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. 10 listopada br. Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt Cloud Technologies, który spółka złożyła 8 sierpnia br. To ważny etap w rozwoju spółki, który potwierdza jej dojrzałość, stabilną sytuację finansową oraz transparentność działań i komunikacji z rynkiem. W związku z przejściem na główny parkiet Cloud Technologies spodziewa się wzrostu płynności akcji oraz zainteresowania spółką ze strony inwestorów instytucjonalnych oraz inwestorów zagranicznych, którzy w przyszłości mogą stać się jej akcjonariuszami.

O spółce Cloud Technologies:

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Firma została założona przez Piotra Prajsnara w 2011 roku, a na giełdzie zadebiutowała w tym samym dniu co Facebook – 18 maja 2012 roku, zasilając grono spółek notowanych na rynku NewConnect. Prowadzi działalność w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych z internetu. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times. Cloud Technologies została wyróżniona tytułem Spółki Roku 2021 przez organizatorów gali “Byki i Niedźwiedzie 2021”, organizowanej przez Parkiet. W tym roku została nagrodzona za najlepsze sprawozdanie z działalności dla spółek notowanych na NewConnect w konkursie “The Best Annual Raport 2021” Instytutu Rachunkowości i Podatków.

Cloud Technologies stworzyło jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (Data enrichment). Precyzyjne targetowanie odbiorców przekłada się nawet na kilkukrotny wzrost efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.

Źródło: Spółka, #CLD

udostępnij: