Przejdź do treści

udostępnij:

Cyfrowy Polsat przewiduje stabilizację rynku reklamy TV w '23 , po szacowanym na ok. 1,3 proc. spadku w '22

Grupa Cyfrowy Polsat spodziewa się stabilizacji rynku reklamy telewizyjnej w 2023 roku, po szacowanym na około 1,3 proc. jego spadku w 2022 roku - poinformował podczas telekonferencji dla mediów prezes Telewizji Polsat, Stanisław Janowski.

"Jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej w tym roku, to według szacunków powinien zamknąć się na poziomie około -1,3 proc. W przyszłym roku spodziewamy się, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu będzie taki sam, jak w 2022 roku, czyli stabilizacji" - powiedział Janowski.

Grupa podała wcześniej w materiałach, że biorąc pod uwagę, iż rynek reklamy telewizyjnej w okresie minionych 9 miesięcy wykazał spadek o 1,5 proc., nie spodziewa się powrotu do wzrostu w ostatnim kwartale bieżącego roku.

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu po 9 miesiącach 2022 wzrosły o 1 proc. do 878 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował spadek o 1,5 proc do 3.051 mln zł.

W samym trzecim kwartale 2022 roku przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat wzrosły o 2,9 proc. do poziomu 275 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował spadek o 1,2 proc. do 936 mln zł.

W sierpniu prezes Telewizji Polsat informował, że Cyfrowy Polsat spodziewa się stabilizacji rynku reklamy telewizyjnej w całym 2022 roku, po powrocie do wzrostów w drugiej połowie.

(PAP Biznes), #CPS

epo/ asa/

Zobacz także: Cyfrowy Polsat SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: