Przejdź do treści

udostępnij:

Fiński Efecte inwestuje w Polsce. Z przejętym właśnie InteliWISE rozbuduje centrum kompetencji R&D

Efecte to notowana na fińskim NASDAQ firma informatyczna, zajmująca się oprogramowaniem klasy ITSM, HR i Asset Management. Spółka zatrudnia blisko 150 osób, a w ostatnim roku wypracowała 17,8 mln EUR przychodów. Teraz swoją technologię wzmocni rozwiązaniami AI autorstwa polskiego InteliWISE. Właśnie sfinalizowano proces przejęcia warszawskiej firmy, specjalizującej się w usługach opartych na konwersacyjnej sztucznej inteligencji. To spółka mająca na koncie ponad 200 zrealizowanych w ciągu kilkunastu lat wdrożeń i technologię opatentowaną w USA.

Technologiczny lider rośnie w Polsce

Fiński inwestor planuje pozyskać nad Wisłą kolejnych klientów – zarówno duże firmy, jak i te z sektora MŚP. Efecte chce zwiększyć innowacyjność i konkurencyjność w skali europejskiej, dlatego w Polsce rozbuduje centrum kompetencji R&D dla technologii AI całej firmy. W planach jest też poszerzenie tutejszego zespołu o konsultantów dostarczających usługi typu service desk oraz do automatyzacji i cyfryzacji procesów biznesowych, wspierających spółkę także na fińskim, szwedzkim, niemieckim i hiszpańskim rynku.

– Automatyzacja przy wykorzystaniu AI jest dziś fundamentem skutecznej cyfryzacji firm. Dlatego postawiliśmy na InteliWISE. Przekonały nas zaawansowane rozwiązania firmy, w tym technologia konwersacyjnej sztucznej inteligencji, bardzo mocny zespół R&D, a także potencjał polskiego rynku, na który zdecydowanie stawiamy. Wierzę, że nasz komplementarny produkt trafi w potrzeby tutejszych przedsiębiorców, chcących w innowacyjny sposób rozwijać biznes, zmniejszając koszty i zwiększając przychody. Rozbudowywane w Polsce kompetencje AI oraz tzw. uczenia maszynowego, pomogą realizować naszą europejską strategię. Chcemy przyczynić się do współtworzenia silnych europejskich firm, zdolnych do konkurowania na arenie międzynarodowej – mówi Niilo Fredrikson, CEO Efecte.

W Polsce, w ramach realizowanego projektu NCBR, rozwijane będzie m.in. narzędzie umożliwiające szybsze wdrożenie polsko-fińskich rozwiązań do rodzimych małych i średnich firm, którym często brak wyspecjalizowanych ekspertów czy wiedzy o przydatności botów w codziennej pracy. Rozwiązania InteliWISE, dopasowane do polskiego klienta, będą integralną częścią komplementarnego software’u Efecte.

– Korzyści płynące z tej transakcji idą w parze z naszymi aspiracjami i celami. InteliWISE, jako jedna z pierwszych firm w kraju rozwijała AI i chatboty. Innowacje napędzane sztuczną inteligencją przenikają coraz więcej obszarów, w tym tradycyjne usługi HR i wsparcie pracowników. Wykorzystanie m.in. botów jest dziś naturalnym wyborem, bo rozwiązuje codzienne problemy w konwersacyjnym trybie, przy możliwie najniższym koszcie obsługi. Wypracowane przez nas know-how będzie wykorzystywane na rynkach europejskich, a jednocześnie kompleksowa platforma Efecte z autorską technologią InteliWISE, trafi do polskich firm – mówi Marcin Strzałkowski, CEO warszawskiej spółki.

Polsko-fiński plan na sukces

Przedstawiciele Efecte podkreślają, że przejęcie InteliWISE wpisuje się w motto firmy: „Digitalize and Automate, made in Europe”.

– Ważnym elementem naszych działań jest wsparcie cyfryzacji w oparciu o koncept tzw. europejskiej chmury na własnych warunkach. Chcemy być europejską alternatywą numer jeden, stając w szranki z amerykańskimi i chińskimi gigantami. Budując platformę w Europie, gwarantujemy firmom, również polskim, pełne bezpieczeństwo danych, bo tworzymy i przetwarzamy je w sposób kontrolowany ‘na miejscu’. To niezwykle ważny element rozwoju naszego produktu, jak i naszych klientów – podkreśla Niilo Fredrikson.

Przy czym to właśnie automatyzacja usług z wykorzystaniem np. chatbotów czy voicebotów, ma zwiększyć wydajność organizacji i firm w Europie.

– Pracownik jest dziś dla firmy niczym klient. Już nie wystarczy tradycyjny portal pracowniczy lub helpdesk. Koszty obsługi i czas rozwiązywania problemów rosną wraz z coraz większą liczbą zapytań w dobie pracy zdalnej. Potrzebne są skuteczne, innowacyjne rozwiązania typu self-service. Razem z Efecte jesteśmy jeszcze lepsi w budowaniu narzędzi szytych na miarę obecnych, wymagających nieszablonowego myślenia czasów – podsumowuje Marcin Strzałkowski.

O Efecte:

Efecte Plc ma w portfolio kilkuset międzynarodowych klientów i partnerów, w tym m.in. Istekki, Elmo, Bechtle. Wspiera firmy w automatyzacji i cyfryzacji usług, a docelowo w budowaniu satysfakcji pracowników, zwiększaniu produktywności organizacji i optymalizacji kosztów pracy. Efecte z wdrożoną technologią InteliWISE, rozwiązuje większość problemów działów IT (ITSM i ESM), wspiera zarządzanie tożsamościami (IAM) oraz urządzeniami czy oprogramowaniem – w sposób niskokosztowy, intuicyjny i oparty na zaawansowanych technologiach sztucznej inteligencji. Chodzi m.in o procesy on-boardingowe czy off-boardingowe, a także rozwiązania z zakresu tzw. Access & Identity Management. Oferta Efecte wspomaga bezpośrednio działy HR, od rejestracji godzin pracy po organizację kartoteki pracowniczej. By usprawnić funkcjonowanie działów IT, firma opracowała kompleksową platformę ServiceDesk. Docelowo, udoskonalane elementy połączonej oferty, m.in. oparte na Data + AI, pomogą w skalowaniu spersonalizowanej i zautomatyzowanej obsługi pracowników w firmach. Efecte notowane jest na Nasdaq First North Growth Market Finland.

O przejęciu InteliWISE:

Efecte Plc ogłosiło zaproszenie do składania ofert sprzedaży wszystkich akcji polskiej firmy w maju 2022 r. Za jedną akcję Finowie oferowali 3,99 PLN, co oznaczało premię na poziomie 85 proc. względem ceny sprzed ogłoszenia. 17 października zakomunikowano przymusowy wykup na ostatnie akcje. Cena zaproponowana przez Efecte oznacza wycenę całej spółki na ok. 27,4 mln PLN.

Źródło: Spółka, #ITL

udostępnij: