Answear miał po III kwartałach '22 37,3 mln zł EBITDA | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
17 lis 2022, 19:33

Answear miał po III kwartałach '22 37,3 mln zł EBITDA

Answear, platforma cyfrowej sprzedaży odzieży, miała w okresie od I do III kwartału 2022 roku 37,3 mln zł EBITDA, podczas gdy rok wcześniej wynosiła ona 27,7 mln zł - podała spółka w raporcie. Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że w samym III kwartale EBITDA wyniosła 17,1 mln zł i była wyższa od oczekiwań o 7 proc.

Zysk netto od stycznia do września wyniósł 5,3 mln zł i był niższy o blisko 56 proc. rdr. W samym III kwartale spółka zanotowała 1,4 mln zł zysku netto, analitycy oczekiwali tymczasem wyniku na poziomie 4,4 mln zł.

Przychody w III kwartale wzrosły o 51 proc. rdr do 233,5 mln zł, czyli były na poziomie oczekiwanym przez rynek (232,8 mln zł).

Po trzech kwartałach przychody spółki wyniosły 609 mln zł, co oznacza wzrost o 44 proc. rdr.

Narastająco EBITDA spółki wyniosła 37,3 mln zł, z kolei znormalizowana EBITDA (o wycenę ESOP i jednorazowe wydatki związane z pomocą dla Ukrainy), osiągnęła wartość 42,9 mln zł.

Oznacza to rentowność EBITDA odpowiednio na poziomie 6,1 proc. i 7,0 proc. Z kolei marża brutto w okresie 9 miesięcy wzrosła o 34 proc. rdr. do 246,3 mln zł, a średnia wartość zamówienia, poprawiająca rentowność transakcji, wzrosła do ponad 300 zł.

"Marża % w trzecim kwartale była pod wpływem letnich wyprzedaży, co jest normalną sytuacją na rynku fashion, jednak warto pamiętać, że trwa teraz czwarty kwartał, który jest okresem żniw w naszej branży. Liczymy, że tak będzie również w tym roku" - powiedział Jacek Dziaduś, dyrektor finansowy Answear. com.

W okresie 9 miesięcy 2022 r. Answear. com osiągnął 16,7 proc. wzrostu na rynku ukraińskim, pomimo że w pierwszym półroczu sprzedaż była wstrzymana przez okres ponad 2 miesięcy.

"Nasza strategia zakłada ekspansję zagraniczną i konsekwentne uruchamianie nowych rynków, jednak warto podkreślić, że tak dobrą dynamikę wzrostu zawdzięczamy naszym „starym” rynkom, gdzie mamy - przez lata - wypracowaną bardzo mocną pozycję. Oczywiście nowe rynki już kontrybuują do naszych wyników, i na pewno będą dodatkowym paliwem wzrostu w kolejnych okresach" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Bajołek.

Answear. com to platforma cyfrowej sprzedaży markowej odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka prowadzi działalność w 11 krajach.

(PAP Biznes), #ANR

seb/ gor/

Zobacz także: Answear.com SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości