Spółka Budimex zajęła pierwsze miejsce w rankingu Top Marka
Budimex – polskie przedsiębiorstwo budowlane – zajęło pierwsze miejsce w rankingu Top Marka. Oznacza to, że jest najsilniejszym medialnie brandem wśród polskich firm budowlanych i deweloperów.
Top Marka – ranking organizowany po raz piętnasty przez magazyn „Press” PSMM Monitoring & Moreobejmuje analizę medialności 500 marek i 50 branż. W raporcie analizie poddane zostały materiały z prasy, internetu oraz publikowane w serwisach social media. W każdym z sektorów wyłoniono 5 najmocniejszych brandów. O pierwszym miejscu Budimexu w rankingu zdecydował wskaźnik siła marki w wysokości 1 458 015 punktów. O przewadze brandu nad czterema pozostałymi, zadecydowała także wysoka zawartość wskaźnika impact, która w przypadku marki Budimex wyniosła 561 990 508 punktów.
Na drugim miejscu znalazł się DevelopRes z wynikiem 1 271 058 punktów. Trzecią pozycję zajął STRABAG, gromadząc 511 525 punktów. Na czwartym miejscu uplasowało się ECHO Investment z 409 674 punktami. Podium zamknął Mirbud z wynikiem 297 670 punktów.
O marce Budimex media informowały głównie w kontekście inwestycji infrastrukturalnych, m.in. budowy kanału Mierzei Wiślanej i prac przy 106 km zapory na granicy polsko-białoruskiej.
O branży firm budowlanych i deweloperów pisano w tytułach prasowych „Parkiet”, „Gazecie Codziennej Nowiny”, „Rzeczpospolitej”, „Eurobuild CEE” oraz w „Super Nowościach”. W internecie brandy z branży budowlanej i deweloperskiej pojawiały się najcześciej na portalach Comparic.pl, Biznes.pap.pl, Biznes.interia.pl, Stooq.pl, Infostrefa.com. Informacje w social mediach zdominował Twitter – 13 365 wzmianek. Duża liczba informacji pojawiała się także na Facebooku – 5538 wzmianek. Na innych kanałach ukazały się 532 wzmianki, na Instagramie - 201a nakanale YouTube - 194.
Największy udział w przekazie marek z topowej piątki w mediach społecznościowych miały kolejno STRABAG (23,2%), DevelopRes (19,4%), Budimex (17,8%), Echo Investment (13,6%) oraz Mirbud (8,8%).
Liderem w liczbie wzmianek w internecie został Mirbud (88,3%). Drugie miejsce zajęło Echo Investment (80,5%). Na trzecim miejscu znalazł się Budimex (78,1%). Czwarte miejsce należało do marki STRABAG (70,7%), a Top 5 zamyka DevelopRes (66,6%).
W prasie najwięcej mówiło się o DevelopRes (14,0%). Mniej publikacji zdobyły STRABAG (6,1%), Echo Investment (5,9%), Budimex (4,1%) oraz Mirbud (2,9%).
Źródło: Spółka, #BDX
