Grupa Kino Polska opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe po III kwartałach 2022 r.
Grupa Kino Polska, jedna z wiodących grup medialnych w Polsce, działająca również na rynkach międzynarodowych, opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe po III kwartałach 2022 r. Przychody Grupy wzrosły o 12% r/r – do 204,3 mln zł. Wynik operacyjny sięgnął 36,8 mln zł (-1,5% r/r), zaś zysk netto wyniósł 28,1 mln zł (-7,2% r/r). W samym III kwartale 2022 r. przychody wzrosły o 2,3% r/r do 65,0 mln zł. Wynik operacyjny wyniósł 10,3 mln zł (-19,5% r/r), a zysk netto 6,7 mln zł (-39% r/r).
Istotny wpływ na wynik operacyjny i zysk netto miały koszty wynikające z różnic kursowych, co jest następstwem osłabienia się złotego wobec dolara amerykańskiego. Zjawisko to oddziaływało negatywnie zarówno na wyniki trzeciego kwartału, jak i było widoczne w skali całego bieżącego roku.
- Nasze przychody rosną zarówno dzięki stale zwiększającym się wpływom z emisji kanałów płatnych, jak i za sprawą większych wpływów ze sprzedaży reklam. W ostatnich miesiącach obserwowaliśmy znaczny przyrost abonentów u jednego z operatorów oferującego pakiety naszych kanałów. Inwestujemy w atrakcyjne treści programowe. Tworzymy oryginalne produkcje własne na potrzeby naszych kanałów. Dzięki temu możemy proponować coraz bardziej wymagającej widowni unikalną i bardziej zróżnicowaną ofertę programową. Na naszą korzyść działa też w tym roku poszerzenie grupy komercyjnej z 16-49 do 16-59 lat, co istotnie zwiększyło naszą widownię i pozytywnie wpłynęło na wpływy z reklam. - komentuje Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Grupy Kino Polska.
Po III kw. 2022 r. Grupa odnotowała największe wzrosty ze sprzedaży reklam i emisji w segmencie kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych (+15,3 mln zł, +16,5% r/r), w sprzedaży reklam na kanale Stopklatka (+2,8 mln zł, wzrost o 9,7% r/r) oraz w przychodach Zoom TV (+2 mln zł, wzrost o 14,9% r/r), który wyraźnie zwiększył oglądalność w pierwszych 9 miesiącach roku. Przychody z reklam w segmencie Stopklatka częściowo ograniczył refarming, który dużej grupie widzów odebrał dostęp do niektórych kanałów naziemnych nadawców komercyjnych. Przychody zwiększył również segment Kanały marki Kino Polska (+1,2 mln zł, +4,6% r/r).
- Przychody ze sprzedaży reklam w Zoom TV rosną dynamicznie. Stacja zyskuje widzów dzięki nowym, unikalnym treściom i oryginalnym produkcjom własnym, takim jak serie „Złoty interes”, „Polak Potrafi”, „Dom w cenie mieszkania”, „Gadżet Show” czy „Magii nagości. Polska”. W drugiej połowie roku w Zoom TV praktycznie co miesiąc ma premierę nasza nowa produkcja. Z drugiej jednak strony zasięg techniczny Stopklatki został ograniczony na skutek refarmingu. To powoduje, że potencjał reklamowy tego kanału nie jest w pełni wykorzystany. Dane rynkowe mówią, że bez dostępu do części kanałów naziemnych wciąż pozostaje w Polsce około 2,5 miliona osób. Jest wśród nich duża grupa widzów Stopklatki. – dodaje Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Grupy Kino Polska.
Wpływ refarmingu jest widoczny w wynikach oglądalności kanału Stopklatka, którego udział w widowni komercyjnej na koniec III kw. 2022 r. wyniósł 1,29% (SHR%, All 16-59, live), tj. 16,8% mniej niż rok wcześniej. Oglądalność Zoom TV – drugiego kanału naziemnego z oferty Grupy – wzrosła na koniec września br. do 0,61% (SHR%, All 16-59, live), tj. 13% więcej niż rok wcześniej. Kanał filmowo-serialowy Kino Polska odnotował oglądalność na poziomie 0,51% (SHR%, All 16-59, live) tj. o 12,1% mniej r/r.
Po III kw. tego roku łączna oglądalność kanałów Grupy wyniosła 2,74% i była niższa o 9,9% r/r, przy założeniu porównywalnej grupy widowni komercyjnej (SHR%, All 16-59, live). Jednocześnie udział widowni uwzględnianej w walucie reklamowej, na potrzeby rozliczeń z reklamodawcami, był większy o blisko 9% na skutek szerszego przedziału wiekowego widowni komercyjnej stosowanego w 2022 r. (16-59 lat) w porównaniu do 2021 r. (16-49 lat).
O spółce Kino Polska:
Grupa Kino Polska to jedna z wiodących grup medialnych w Polsce, z sukcesem działająca również na rynkach międzynarodowych. Grupa zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Gametoon i kanały marki FilmBox.
Źródło: Spółka, #KPL
