Brand24 spodziewa się mocnego IV kw., priorytetem dalszy wzrost przychodów i liczby klientów
Brand24 spodziewa się mocnego IV kw., wszystko zależy od wyników Black Friday - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Głównym celem spółki jest wzrost przychodów i liczby klientów, ale też transformacja w firmę wieloproduktową oraz rozwój narzędzia Brand24.
"Spodziewamy się dobrego IV kwartału. W poprzednich dwóch latach IV kwartał był bardzo dobry. Wszystko zależy od wyników Black Friday, ale nie mamy powodów do obaw" - powiedział prezes Michał Sadowski.
Jak podkreślono podczas konferencji, dwoma głównymi kierunkami spółki są: transformacja z firmy jednego produktu na firmę wieloproduktową oraz rozwój narzędzia Brand24.
"W ramach rozwoju produktu Brand24 chcemy, aby nasze mechanizmy dawały klientowi nie tylko same dane, ale też kontekst. Chcemy, aby pozwalały zrozumieć co się dzieje z marką. Nasze mechanizmy takie wnioski będą wykrywać" - powiedział prezes.
Prezes wskazał, że pozyskanie nowych klientów jest jednym z priorytetów.
"Głównym celem spółki jest wzrost przychodów, ale chcemy poprawić również konwersję. W tym celu optymalizujemy cennik. Chcemy rosnąć o tysiące klientów z roku na rok. Szukamy sposobów na poprawę konwersji" - powiedział.
W IV kwartale spółka planuje największe w historii firmy testy onboardingu nowych klientów.
"Są to testy, w ramach których, połowa testujących najpierw uzupełni kilka ankiet. Ankiety pomogą nam zrozumieć kim są klienci i jakie są ich potrzeby. Będziemy filtrować tych, którzy nie są do końca zainteresowani. Test potrwa minimum 2 miesiące" - dodał prezes.
Przedstawiciele spółki poinformowali na konferencji, że nie planują emisji akcji. Spółka na 2023 r. ma już przygotowane plany inwestycyjne oraz gotówkę na ich realizację.
"Przy aktualnej wycenie, w razie potrzeby, bardziej stawialibyśmy na pożyczkę niż emisję" - wskazał prezes.
Przychody spółki w III kw. wzrosły rdr z 4 mln do 5,8 mln zł (wzrost o 45 proc.). Jednocześnie koszty zwiększyły się w niewielkim stopniu, co pozwoliło niemal na potrojenie zysku operacyjnego do ponad 1 mln zł (191 proc. wzrostu rdr) i podwojenie EBITDA do 1,6 mln zł (wzrost o 87 proc. rdr).
Narastająco po 9 miesiącach 2022 r. Brand24 wypracował 16,1 mln zł przychodów (+42 proc. rdr), 4,2 mln zł EBITDA (+76 proc. rdr) i 1,3 mln zł zysku netto (+255 proc. rdr).
(PAP Biznes), #B24alk/ ana/
