Przejdź do treści

udostępnij:

VeloBank chce do '25 pozyskać 400 tys. klientów; TCR przekraczać ma 10 proc.

VeloBank, bank powstały w wyniku przymusowej restrukturyzacji Getin Banku zakłada, że do końca 2023 roku pozyska 150 tys. nowych, aktywnych klientów, a do 2025 roku łącznie 400 tys. Skumulowany zysk netto w okresie najbliższych trzech lat wynieść ma 1,5 mld zł, a współczynnik kapitałowy TCR w 2025 roku wzrosnąć ma do 10,5 proc. - poinformowali w poniedziałek przedstawiciele banku.

"Po pierwsze klienci - planujemy pozyskać 400 tys. nowych, aktywnych klientów do 2025 roku, skumulowany zysk netto w ciągu trzech lat wynieść ma 1,5 mld zł, z wyłączeniem wpływu podatku bankowego. Chcemy zmniejszyć koszty ryzyka do poziomów rynkowych. Jeżeli zrealizujemy tę strategię to poziom 10,5 proc. w 2025 roku wskaźnika TCR uda nam się zrealizować" - powiedział na konferencji członek zarządu banku ds. finansowych Mirosław Boda.

Dodał, że do 2025 roku bank planuje udzielić 1 mld zł nowego zielonego finansowania zarówno w segmencie detalicznym, jak i przedsiębiorstw. Podał, że wskaźnik kosztów do dochodów VeloBanku wynieść ma 46 proc.

"W banku nie mamy problemu kosztowego, nie mamy nawisów kosztowych. Głównym wyzwaniem będzie wykorzystanie istniejących zasobów, by rosnąć efektywnie" - powiedział Boda.

"Strategia jest bardzo zrównoważona, adresuje ryzyko i pokazuje jasno, że chcemy być bankiem bezpiecznym" - dodał.

VeloBank zaoferował nowe konto osobiste, kredyt gotówkowy i nową ofertę depozytową, a także wsparcie transformacji energetycznej dla klientów detalicznych i firm. Będzie chciał zaoferować m.in. obligacje skarbowe, a w I kwartale kredyty hipoteczne, a także nową aplikację bankową.

Flagowym produktem banku jest rachunek osobisty VeloKonto.

Zgodnie z planami sprzedaż pożyczki gotówkowej do 2025 roku wynieść ma 5 mld zł. Bank chce mieć 2 proc. udziału w rynku firm mikro w 2025 roku, zakłada wzrost bazy klientów w tym segmencie o 10 tys. w 2023 roku.

Bank planuje kontynuować sprzedaż portfeli niepracujących.

"Nie możemy prowadzić działalności agresywnie, nie możemy być liderem w sensie cenowym" - powiedział Adam Marciniak wiceprezes zarządu, p.o. prezesa.

"Ważnym elementem naszej strategii jest aktywne poszukiwanie partnerów biznesowych i inicjowanie z nimi wspólnych, obopólnie korzystnych projektów m.in. w segmencie Green Finance" - dodał.

VeloBank ma obecnie około 40 mld zł aktywów, co daje mu 10. miejsce na rynku. Bank ma w sumie 162 oddziały.

Pod koniec września BFG rozpoczął przymusową restrukturyzację Getin Noble Banku. Jego działalność 3 października została przeniesiona do Banku BFG, którego właścicielem od 3 października jest obok BFG także System Ochrony Banków Komercyjnych (SOBK), utworzony przez osiem największych banków komercyjnych działających w Polsce. SOBK objął 49 proc. akcji utworzonego przez fundusz Banku BFG SA, a pozostałe 51 proc. ma BFG.

Do Velobanku przeniesione zostały m.in. wszystkie depozyty klientów Getin Noble Banku, a także kredyty w złotych, z przeniesienia wyłączone były natomiast kredyty hipoteczne denominowane lub indeksowane do walut obcych.

W weekend nastąpił rebranding placówek Getin Banku na VeloBank.

(PAP Biznes), #GNB

seb/ osz/

Zobacz także: Getin Noble Bank SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: