Przejdź do treści

udostępnij:

PKP Cargo spodziewa się dużych przewozów kruszyw w 2023 roku

PKP Cargo spodziewa się dużych przewozów kruszyw w 2023 roku - poinformował na telekonferencji członek zarządu ds. handlowych Jacek Rutkowski.

"Rząd konsekwentnie realizuje budowę dróg samochodowych, to jest bardzo duży rynek. Tutaj nie widzimy spadku. Rośnie nam również średnia odległość przewozu kamienia, co przekłada na lepsze wyniki. Polska nie jest jedynym krajem, który jest odbiorcą kruszyw krajowych, państwa ościenne również, mówimy o Czechach i Niemczech" - powiedział Rutkowski.

"Ja byłem przekonany, że wartość rynku kruszyw będzie się zmniejszała. Rozmowy z naszymi parterami pokazują jednak, że oni bardzo optymistycznie patrzą na przyszły rok. Ja staram się patrzeć optymistycznie razem z nimi" - dodał.

Po 9 miesiącach 2022 roku PKP Cargo przewiozło 16,3 mln ton kruszyw i materiałów budowlanych, czyli 11,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Prezes Dariusz Seliga podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że celem zarządu PKP Cargo jest zniwelowanie straty grupy i osiągnięcie zysku netto na koniec 2022 roku.

"Wynik netto po dziewięciu miesiącach jest o blisko 147 mln zł wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i to mimo znacząco większych kosztów finansowych. Same koszty odsetkowe są bardzo odczuwalne, wzrosły o ponad 47 mln zł. A koszty finansowe łącznie o ponad 57 mln zł. Zgodnie z zapowiedziami, (...) na koniec roku będziemy się starali osiągnąć wynik +zero-plus+. Chcielibyśmy, mamy ambicję, aby ten wynik dowieźć do końca roku" - powiedział prezes.

Grupa PKP Cargo miała w III kw. 2022 roku 37,7 mln zł zysku netto wobec 23,5 mln zł straty netto rok wcześniej

W okresie styczeń-wrzesień 2022 roku grupa odnotowała 4,7 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 153 mln zł straty rok wcześniej.

(PAP Biznes), #PKP

epo/ ana/

Zobacz także: PKP Cargo SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: