Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa Pharmena w trzecim kwartale odnotowuje 14 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży

Grupa Pharmena wypracowała w trzecim kwartale br. 4,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 14 proc. wzrost rdr. Narastająco po dziewięciu miesiącach br. Grupa zaraportowała 12,9 mln zł przychodów ze sprzedaży (+19 proc. rdr.). Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich trzech kluczowych segmentach: Hair Care, Face Care oraz Body Care. Segment Body Care odnotował ponad trzykrotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r. Wysoki poziom sprzedaży po trzech kwartałach przełożył się na 7,5 mln zł zysku na sprzedaży i stanowi 22 proc. wzrost rdr.

- Nasze przychody systematycznie rosną. Mamy już prawie 13 mln zł sprzedaży w tym roku. Wiele wskazuje na to, że będzie to rekordowy rok dla nas. W ostatnim kwartale chcemy podtrzymać trend i dynamikę wzrostu. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.

Pharmena po trzech kwartałach br. w największym sprzedażowo segmencie Hair Care, obejmującym specjalistyczne produkty dermokosmetyczne, odnotowała 16 proc. wzrost sprzedaży rdr (do wartości prawie 10,5 mln zł). Sprzedaż w segmencie Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosła ponad trzykrotnie rdr. Natomiast przychody w segmencie Face Care tj. specjalistycznych linii innowacyjnych dermokosmetyków, które przeznaczone są do pielęgnacji skóry twarzy, wzrosły o 24 proc. rdr.

W związku z oczekiwaniami kluczowych klientów i w odpowiedzi na najnowsze trendy konsumenckie dedykowane dla poszczególnych segmentów rynku Pharmena w pierwszych trzech kwartałach br. poszerzyła swoje portfolio w kategorii pielęgnacji włosów o siedem referencji pod marką dermena® oraz o pięć referencji w nowej linii emolientowej Allerco®Baby - preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia.

Pharmena prowadzi działania marketingowe zmierzające do zwiększenia przychodów ze sprzedaży oferowanych produktów dermokosmetycznych, prowadząc akcje promocyjno-reklamowe w punktach sprzedaży w ramach współpracy z aptekami, drogeriami oraz za pośrednictwem dystrybutorów farmaceutycznych i drogeryjnych, jak również polegające na intensyfikacji działań w kanale e-commerce. Sukcesywnie rozwija również kanały dystrybucji produktów. Wzrost sprzedaży osiągnięto zarówno w krajowym hurcie, detalu oraz pozostałych kanałach. Największym rynkiem dla produktów Pharmeny pozostaje Polska (95 proc. przychodów całkowitych). Pozostałymi kluczowymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty są: Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, ZEA.

Wyodrębnienie działalności dermokosmentycznej

22 listopada br. Akcjonariusze Pharmeny na Walnym Zgromadzeniu podjęli decyzję o wyrażeniu zgody na wydzielenie ze Spółki działalności dermokosmetycznej. Dzięki temu Zarząd Pharmeny może rozpocząć proces wyodrębnienia działalności w strukturach.

- Celem wyodrębnienia i przeniesienia działalności dermokosometycznej, jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa, jest zwiększenie efektywności i konkurencyjności Grupy w dłuższym horyzoncie czasowym. Docelowo chcemy utworzyć centra kompetencyjne w obszarach działania przypisanych do tzw. zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Optymalizacja działań pozwoli nam zwiększyć skalę oraz być bardziej konkurencyjnym producentem na rynku. - zakończył Konrad Palka.

Wyodrębniona część dermokosmetyczna wyposażona będzie w składniki materialne i niematerialne przeznaczone do realizacji określonych zadań w obszarze dermokosmetycznym oraz pracowników, co umożliwi jej w pełni samodzielne prowadzenie działalności operacyjnej w zakresie sprzedaży, marketingu oraz produkcji dermokosmetyków.

O spółce Pharmena:

Publiczna spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Realizuje projekty dotyczące prowadzenia badań klinicznych nad innowacyjnym lekiem w obszarze kardio-metabolicznym, produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety.

Spółka od 2008 r. była notowana na rynku NewConnect. 12 kwietnia 2019 r. przeniosła notowania na rynek regulowany GPW.

Kluczowe pojęcia:
1-MNA – naturalna cząsteczka 1-MNA (1-metylonikotynamid) jest niebadanym wcześniej endogennym metabolitem nikotynamidu, która wykazuje szerokie działanie przeciwzapalne, przeciwmiażdżycowe oraz posiada zdolności do stymulowania endogennej prostacykliny (PGI2).
1-MNA to endogenna substancja pochodzenia witaminowego, fizjologicznie obecna w organizmie człowieka. Należy do czwartorzędowych soli pirydyniowych i jest głównym metabolitem witaminy B3, zwanej też witaminą PP. 1-MNA powstaje w naszym organizmie w wyniku przemian metabolicznych witaminy PP w wątrobie. Składnik ten znajduje się w nielicznych produktach spożywczych obecnych w diecie. Najbogatszym znanym źródłem 1-MNA są algi brunatne Wakame (Undaria pinnatifida) i liście zielonej herbaty (Camellia sinensis). Nie są to jednak efektywne źródła pozyskiwania 1-MNA dla naszego organizmu. Przeprowadzone badania dowodzą, że wraz z wiekiem obniża się fizjologiczna zdolność przekształcania witaminy PP. Suplementację diety w 1-MNA zaleca się szczególnie osobom starszym.

Źródło: Spółka, #PHR

Zobacz także: Pharmena SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: