Grupa CCC miała w III kw. 2022/23 r. 64,9 mln zł straty netto j. d. wobec 12,2 mln zł zysku rok wcześniej (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
01 gru 2022, 19:09

Grupa CCC miała w III kw. 2022/23 r. 64,9 mln zł straty netto j. d. wobec 12,2 mln zł zysku rok wcześniej (opis)

Grupa CCC miała w trzecim kwartale roku obrotowego 2022/23 64,9 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 12,2 mln zł zysku netto w analogicznym okresie rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie.

Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 24 mln zł wobec 73,5 mln zł zysku przed rokiem.

Przychody grupy wyniosły 2,42 mld zł wobec 2,06 mld zł rok wcześniej.

Na początku listopada CCC przedstawiło wstępne wybrane dane finansowe za III kwartał. Szacowało wtedy, że w trzecim kwartale roku obrotowego 2022/23, czyli w okresie sierpień-październik, miała 173 mln zł zysku EBITDA, 197 mln zł skorygowanego zysku EBITDA i 21 mln zł zysku operacyjnego. Przychody grupy szacowano na 2,424 mld zł.

Narastająco, po trzech kwartałach 2022/23 grupa CCC ma 317,8 mln zł straty netto jednostki dominującej, 1,2 mln zł straty operacyjnej i 6,68 mld zł przychodów, co oznacza wzrost 21,3 proc. rdr.

Grupa podtrzymała dotychczasowe założenia dotyczące sprzedaży całorocznej w bieżącym roku obrotowym na poziomie 9-9,2 mld zł.

CCC podało, że wzrost przychodów ze sprzedaży rdr nastąpił głównie za sprawą rozwoju modelu omnichannelowego w grupie, rozwoju segmentu HalfPrice, jak i rozszerzenia dostępnego asortymentu.

Spółka poinformowała, że na pogorszenie wyniku z działalności operacyjnej wpłynęły przede wszystkim: wyższe koszty operacyjne oraz strata z tytułu różnic kursowych od pozycji innych niż zadłużenie, które zostały częściowo skompensowane wyższą wartością przychodów ze sprzedaży oraz wyższą marżą brutto (+1,3 p.p.).

W okresie 9 miesięcy 2022 roku grupa odnotowała wzrost przychodów z działalności detalicznej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 21,5 proc. W trzecim kwartale 2022 r. przychody te wzrosły rdr o 15,7 proc.

Przychody w kanale digital w okresie 9 miesięcy 2022 r. wzrosły rdr o 27,7 proc., a w trzecim kwartale 2022 r. wzrost przychodów rdr wyniósł 29 proc.

"Głównymi katalizatorami wzrostu przychodów Grupy w ciągu najbliższych lat będzie dynamiczny rozwój segmentu offprice (planowane otwarcie łącznie 250 sklepów HalfPrice do 2025 roku) oraz dalsze skalowanie działalności Grupy Modivo (m.in. uruchomienie marketplace oraz zwiększenie udziału zagranicy w przychodach)" - napisano w raporcie.

Największym rynkiem sprzedaży detalicznej wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w 2022 r. wyniósł 63,9 proc.

Spółka podała, że w czwartym kwartale 2022 roku oraz w pierwszym kwartale 2023 r. będą kontynuowane rozmowy z bankami w sprawie przedłużenia terminów finansowania gdzie terminy wymagalności przypadają na pierwsze półrocze 2023 r.

(PAP Biznes), #CCC

seb/ gor/

Zobacz także: CCC SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości