Grupa Orlen rozpoczyna rebranding 79 stacji paliw na Węgrzech (aktl.) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
01 gru 2022, 21:52

Grupa Orlen rozpoczyna rebranding 79 stacji paliw na Węgrzech (aktl.)

Grupa Orlen przejęła i rozpoczyna rebranding 79 stacji paliw na Węgrzech, funkcjonujących obecnie pod marką Lukoil. Ponadto koncern nabędzie do połowy 2024 roku 103 kolejne stacje paliw zlokalizowane na Słowacji i Węgrzech - poinformował Orlen w komunikacie prasowym.

Wejście Grupy Orlen na rynek węgierski oraz pozyskanie kolejnych stacji na Słowacji to efekt fuzji z Grupą Lotos.

Zgodnie ze strategią, do 2030 roku koncern będzie posiadał 3,5 tys. stacji pod marką Orlen na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc.

"Zgodnie z zapowiedziami wzmacniamy naszą obecność na Słowacji stając się jednym z czterech największych operatorów na tym rynku. Rozszerzamy też sieć sprzedaży detalicznej o nowy rynek, Węgry, na którym jesteśmy już obecni w obszarze hurtowym. W efekcie realizowanej skutecznie ekspansji sieci sprzedaży, zapewniamy bezpieczeństwo dostaw paliw i źródeł energii nie tylko w Polsce, ale też w regionie Europy Środkowo-Wschodniej" - powiedział prezes Orlenu Daniel Obajtek.

Dodał, że stacji pod marką Orlen klienci na Węgrzech będą mogli korzystać już od początku grudnia.

Koncern, w wyniku realizacji środków zaradczych związanych z przejęciem Grupy Lotos, z początkiem grudnia stał się właścicielem 79 stacji na Węgrzech, na których w ciągu kliku dni logo Lukoil zostanie zastąpione marką Orlen. W kolejnym etapie stacje będą dostosowywane do standardów sieci Orlen.

Grupa Orlen w ramach umowy z Grupą MOL docelowo przejmie 143 stacje na Węgrzech i 39 stacji na Słowacji. Przejęcie i rebranding pozostałych 64 stacji na Węgrzech będzie sukcesywnie realizowany do połowy 2024 roku.

Równolegle będzie toczył się rebranding 39 stacji na Słowacji, który zakończy się w połowie 2023 r. W efekcie marka Orlen będzie obecna w sześciu krajach europejskich, gdzie kierowcy będą mogli zatankować na stacjach sieci Orlen.

Po finalizacji transakcji koncern będzie posiadał łącznie na Węgrzech i Słowacji ponad 230 stacji. Grupa Orlen będzie jednym z czterech największych graczy na obu rynkach.

MOL, który przejął ponad 410 stacji paliw Lotosu, planuje niezwłocznie wprowadzić swoją markę na rynek polski. Węgierski koncern poinformował, że jego ambicją jest ukończenie rebrandingu sieci możliwie najszybciej.

Spółka podała, że wraz ze stacjami działającymi do tej pory pod marką Slovnaft, MOL Group będzie dysponować w Polsce siecią blisko 500 obiektów.

MOL wprowadzi na polski rynek swój koncept Fresh Corner, serwujący kawę i produkty gastronomiczne.

Umowy są wynikiem decyzji Komisji Europejskiej, która w lipcu 2020 r. udzieliła warunkowej zgody na przejęcie grupy Lotos przez PKN Orlen, uzależniając ją od realizacji środków zaradczych, gwarantujących utrzymanie odpowiedniego poziomu konkurencyjności na polskim rynku.

Środki te obejmowały m.in. sprzedaż niektórych aktywów przez PKN Orlen.

(PAP Biznes), #PKN

pr/

Zobacz także: PKN Orlen SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości