Grupa LPP miała w III kw. 395,5 mln zł zysku netto j.d., zgodnie z konsensusem (opis)
Grupa LPP miała w trzecim kwartale roku obrotowego 2022/23 395,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 627,6 mln zł zysku przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 386,9 mln zł zysku.
Zysk operacyjny wyniósł 511,8 mln zł i był niższy o 17,5 proc. rdr. Konsensus PAP Biznes przewidywał 525,9 mln zł zysku operacyjnego.
EBITDA sięgnęła 798 mln zł (spadek o 7,4 proc. rdr) i była zgodna z oczekiwaniami na poziomie 799 mln zł.
Przychody grupy wyniosły 4,367 mld zł (wzrost o 39,3 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,3 mld zł.
Z kanału internetowego grupa LPP uzyskała ponad 1,0 mld zł przychodów (wzrost o 23,3 proc. rdr), co stanowiło ok. 24 proc. całości sprzedaży grupy.
Marża brutto na sprzedaży spadła w III kwartale o 7,1 p.p. rdr do 51,2 proc. Jak tłumaczy spółka, jednym z czynników była wysoka baza z roku poprzedniego. Dodatkowo czynnikiem rozwadniającym marżę brutto był rosnący udział marki Sinsay w sprzedaży grupy. Do spadku marży przyczyniły się też większe rdr promocje produktów pierwotnie przeznaczonych na rynki wschodnie oraz mniej korzystny kurs USD/PLN.
Koszty SG&A wzrosły w III kwartale o 49,4 proc. rdr, co wynika z wyższych kosztów sklepów (wyższe czynsze, koszty personelu i pozostałe koszty) oraz rosnących kosztów e-commerce.
Narastająco, po trzech kwartałach 2022/23 grupa miała 909,7 mln zł zysku netto jednostki dominującej, 1.024,2 mln zł EBIT i 11,7 mld zł przychodów. W analogicznym okresie rok wcześniej zysk netto j.d. wynosił 1.108,2 mln zł, EBIT 973,7 mln zł, a przychody 7,94 mld zł (dane po przekształceniu).
Spółka poinformowała w raporcie, że jej celem, pomimo wyłączenia rynku rosyjskiego, jest osiągnięcie w roku 2022/23 16 mld zł sprzedaży, tj. wzrostu o około 40 proc. rdr (działalność kontynuowana), z czego w kanale sprzedaży internetowej około 4,5 mld zł.
"Jednocześnie biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną na wschodzie Europy, poziom niepewności i niestabilność gospodarczą na wszystkich rynkach oraz wzrost inflacji przy wciąż rosnącej na rynku presji kosztowej, grupa w roku finansowym 2022/23 spodziewa się rdr spadku marży handlowej, a operacyjnej w przedziale 8-9 proc." - napisano w raporcie kwartalnym.
(PAP Biznes), #LPPpel/ asa/
