Przejdź do treści

udostępnij:

ASBIS publikuje przychody za listopad 2022

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor z wartością dodaną, deweloper i dostawca produktów, rozwiązań i usług ICT oraz IoT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), według wstępnych danych szacunkowych wypracował w listopadzie 2022 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 275 mln USD, wobec 306 mln USD w listopadzie 2021 r., co oznacza spadek tylko o około 10%.

„Przychody w listopadzie są zgodne z naszymi oczekiwaniami i potwierdzają, że ASBIS zrealizuje podwyższoną prognozę na 2022 rok, zarówno na poziomie przychodów, jak i zysków. Zdecydowanym liderem sprzedaży w listopadzie był Kazachstan, zaraz za nim Słowacja oraz Ukraina, która po trudnym październiku wraca na podium. Bardzo dobrze radzi sobie też Polska, która zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie kilkudziesięciu procent względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Mamy ambitny plan sprzedaży na grudzień, a my jesteśmy gotowi zrealizować wszystkie zamówienia naszych klientów” – powiedział Costas Tziamalis, wiceprezes Grupy ASBIS.

„W listopadzie najlepiej sprzedającą się kategorią produktów były smartfony oraz akcesoria” – dodał Costas Tziamalis.

O spółce ASBIS Enterprises Plc:

ASBIS Group jest wiodącym dystrybutorem z wartością dodaną, deweloperem i dostawcą produktów, rozwiązań i usług IT oraz IoT na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) z lokalnymi operacjami w Europie Środkowo-Wschodniej, republikach bałtyckich, krajach byłego Związku Radzieckiego, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

Działalność ASBIS opiera się na trzech filarach:

1. Dystrybucji sprzętu i oprogramowania komputerowego stosowanego przez klientów w biurach i ośrodkach przetwarzania danych, jak również elektroniki użytkowej poprzez:

a. Sieci detaliczne i sklepy internetowe

b. Resellerów współpracujących z małymi i średnimi przedsiębiorstwami

c. Bezpośrednio do dużych przedsiębiorstw.

2. Pełnym zakresie działalności w obszarze produktów najwyższej światowej klasy – od naukowej działalności badawczo-rozwojowej poprzez projektowanie i inżynierię, tworzenie oprogramowania i firmware, aż po produkcję i marketing produktów i rozwiązań IT i obsługujących internet rzeczy (IoT) pod markami własnymi

a. Aeno (inteligentne urządzenia domowe z sektora małego AGD).

b. Canyon (inteligentne zegarki, power banki, akcesoria do komputerów i urządzeń mobilnych)

c. Cron Robotics (budowa własnych rozwiązań w segmencie robotyki, w tym cobotów)

d. Lorgar (akcesoria do gier oraz przesyłania strumieniowego)

e. Perenio (platforma IoT, routery IoT, aplikacje i urządzenia peryferyjne dla inteligentnego biura/domu, inteligentnego zdrowia)

f. Prestigio (inteligentne urządzenia i akcesoria, innowacyjne rozwiązania dla biznesu i edukacji itp.)

3. Kompleksowych projektach sprzedaży rozwiązań do dużych przedsiębiorstw za pośrednictwem rozbudowanych sieci Integratorów Systemów i Resellerów Wartości Dodanej.

ASBIS powstał w 1990 roku na Białorusi, w 1995 roku Spółka została zarejestrowana na Cyprze i od tego czasu prowadzi działalność z tego kraju. Firma posiada dwa główne centra dystrybucyjne zlokalizowane w Czechach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, filie w 27 krajach, blisko 2 200 pracowników i około 20 000 aktywnych klientów w 56 krajach na całym świecie. W 2021 roku Grupa zrealizowała rekordową sprzedaż na poziomie blisko 3,1 mld USD.

Akcje Spółki są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od października 2007 r. pod symbolem „ASB” (ASBIS).

Źródło: Spółka, #ASB

Zobacz także: ASBISc Enterprises plc. - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: