Przejdź do treści

udostępnij:

Answear.com z przychodami ze sprzedaży o 39 proc. większymi rdr. w IV kw. 2022 r.

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej według wstępnych danych wypracował w IV kw. 2022 r. 359 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza to wzrost o 39 proc. rdr. Wysokie dynamiki wzrostu mimo wymagającego otoczenia rynkowego stawiają Answear.com jako jedną z najszybciej rozwijających się platform fashion e-commerce w Europie.

- Za nami rekordowy czwarty kwartał, w którym wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Cieszy również utrzymanie wysokich dynamik wzrostu, mimo wysokiej bazy z zeszłego roku, zwłaszcza w czwartym kwartale. Konsekwentnie pokazujemy, że nasz biznes ma solidne fundamenty i jest odporny na tymczasowe zawirowania gospodarcze i dekoniunkturę, dzięki czemu jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się platform fashion e-commerce w Europie – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

Wpływ na dobre wyniki sprzedażowe w minionym kwartale miało m.in. optymalne zatowarowanie na sezon jesień-zima 2022, dzięki czemu Spółka mogła trafnie i na bieżąco odpowiadać na potrzeby klientów. Istotną rolę również odegrały działania marketingowe, w tym kampanie TV nakierowane na wzrost świadomości marki. Skutecznie wspomagały sprzedaż w kluczowych dla spółki momentach, czyli Black Week oraz okresie świątecznym. Warto również wspomnieć o stałym rozwoju nowych kategorii produktowych home & lifestyle oraz sport & outdoor które cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród klientów poszukujących inspirujących prezentów świątecznych.

- Patrząc na całe drugie półrocze odnotowaliśmy wzrost sprzedaży on-line rzędu 40 proc. czyli powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 31 proc. W efekcie tych wzrostów rok 2022 Spółka zakończyła przychodami ze sprzedaży blisko 1 mld zł. Warto podkreślić bardzo dobre rezultaty ekspansji geograficznej przeprowadzonej pod koniec 2021 r. oraz w pierwszej połowie 2022 r.: już teraz nowe rynki generują sprzedaż powyżej założonych planów – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.

O sklepie Answear.com:

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 500 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 11 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

Źródło: Spółka, #ANR

Zobacz także: Answear.com SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: