Pepco Group ocenia, że wyniki sprzedażowe po świętach są dobre (opis)
Pepco Group ocenia, że wyniki sprzedaży poświątecznej są na razie dobre - poinformowali przedstawiciele grupy.
"Na razie jest dobrze z naszą sprzedażą we wszystkich formatach od świąt" - powiedział prezes Trevor Masters podczas telekonferencji dla inwestorów, pytany o sprzedaż w sklepach spółki w okresie poświątecznym.
Jak dodał, zazwyczaj w handlu okres poświąteczny jest dobry, jeśli sprzedaż przedświąteczna była udana.
Pytany, czy spółka zauważa jakieś zmiany w zachowaniu klientów odpowiedział, że zasadniczych różnic nie było widać w okresie przedświątecznym. Jak dodał, na rynkach Europy Centralnej widać, że konsumenci są bardziej aktywni w tygodniu po wypłacie wynagrodzeń.
Zdaniem prezesa wydaje się, że inflacja sięgnęła już szczytu na większości rynków, gdzie działa grupa, co powinno sprzyjać nastrojom konsumentów.
Dodał, że w dobrym kierunku idą ceny surowców i kontenerów.
Pepco Group miało w I kw. 2022/23, zakończonym 31 grudnia 2022 r., 1.654 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 27 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego i wzrost o 24 proc. rdr przy kursach rzeczywistych. Wzrost przychodów LFL grupy wyniósł 13 proc.
Jak podała spółka, w I kwartale we wszystkich markach grupy, po bardzo udanym okresie świątecznym, odnotowano rekordowe dzienne wyniki sprzedaży, przewyższające wynikami średnią dla szerokiego rynku.
Grupa podtrzymała, że jej celem na rok obrotowy 2022/23 jest wzrost EBITDA (według MSSF16) o kilkanaście procent, przy założeniu stałych kursów walutowych.
Pepco Group chce uruchomić w tym roku obrotowym 550 nowych sklepów netto. W pierwszym kwartale otwarto 105 nowych sklepów netto, z czego 100 w sieci Pepco.
(PAP Biznes), #PCOpel/ asa/
