Przejdź do treści

udostępnij:

Nowa spółka w Grupie Spyrosoft. Spyrosoft Connect specjalizować się będzie w CRM i platformie Salesforce

hoć spółka Spyrosoft Connect dopiero rozpoczęła swoją działalność, to już zatrudnia 25 osób i zdobyła 8 klientów, w tym dużą sieć handlu detalicznego. Firma specjalizuje się w technologii CRM i platformie Salesforce. Spyrosoft Connect współpracować będzie z klientami z różnych sektorów na całym świecie, skupiając się przede wszystkim na branży handlowej. Nową spółką w Grupie Spyrosoft zarządzać będzie Michał Gronowski, ekspert z wieloletnim doświadczaniem, który realizował działania z obszaru CRM i Salesforce dla globalnych i rozpoznawalnych marek w USA i Europie. Funkcję CTO (Chief Technology Officer) objął Przemysław Ziemczyk – specjalista z długim stażem w CRM, Salesforce i programowaniu, pracował dla międzynarodowych klientów z USA, Włoch i Belgii.

Salesforce to najbardziej popularna na świecie, działająca w chmurze platforma CRM (customer relationship management), która skupia ok. 30% tego rynku. Platformę Salesforce wykorzystują działy sprzedaży firm różnych wielkości m.in. do zarządzania relacjami z klientami, czy prowadzenia kampanii sprzedażowych. Salesforce sam nie wdraża swojej platformy w firmach. Od tego ma sieć certyfikowanych partnerów na całym świecie. Takim partnerem jest Spyrosoft Connect.

- Historia powstania spółki Spyrosoft Connect jest dosyć nietypowa – mówi Przemysław Ziemczyk, CTO Spyrosoft Connect. Słucham regularnie podcastów o biznesie i technologii. Gościem jednego z nich był w zeszłym roku Konrad Weiske, prezes Grupy Spyrosoft. Konrad Weiske opowiedział w nim o modelu biznesowym Grupy Spyrosoft – o rozwijaniu spółek córek w ramach Grupy i otwartości na wprowadzanie kolejnych technologii do jej portfolio. Po odsłuchaniu podcastu, link do niego wysłałem Michałowi Gronowskiemu. Jakiś czas później już rozmawialiśmy z Konradem Weiske o nowej spółce – dodaje Ziemczyk.

- Na początku, w maju 2022 roku trafiliśmy do inkubatora w ramach Grupy Spyrosoft, żeby zacząć rozwijać nasz koncept na nową spółkę, szukać pracowników i klientów. Mniej więcej po roku, mieliśmy ją odpalić. Okazało się jednak, że byliśmy gotowi dużo szybciej - mówi Michał Gronowski, CEO Spyrosoft Connect.

Eksperci rynku CRM zakładają jego dynamiczny rozwój w najbliższej przyszłości, na poziomie ok. 13% CAGR do 2028 r1. Natomiast sam rynek Salesforce – złożony przede wszystkim z certyfikowanych firm partnerskich – ma do 2026 roku zwiększyć się ponad 3-krotnie2.

– Po pandemii rynek CRM bardzo się zwiększył, w związku z digitalizacją przedsiębiorstw. I ten trend się utrzymuje. Cały czas obserwujemy ogromny potencjał CRM i Salesforce w obszarze B2B. O ile firmy działające w modelu B2C są już całkiem nieźle zdigitalizowane, o tyle w B2B jest jeszcze dużo do zrobienia, zarówno w Polsce jak i na świecie. Firmy korzystają często ze starych systemów, albo nie mają ich wcale – dodaje Michał Gronowski. My takim firmom możemy, będąc częścią Grupy Spyrosoft – międzynarodowego software house’u - zaoferować cały szereg rozwiązań w zakresie technologii. A poza jej dostarczaniem, Spyrosoft Connect zapewnia też konsulting w ramach szeroko pojętego CRM-u, np. w retailu. Możemy wskazać klientowi, co jeszcze można zweryfikować i poprawić w zakresie relacji z klientami – wyjaśnia Gronowski.

Michał Gronowski posiada 10% udziałów w Spyrosoft Connect, Przemysław Ziemczyk także 10%, pozostałe 80% należy do Grupy Spyrosoft. Poszerzenie struktury Grupy Spyrosoft o nową spółką i kompetencje jest kolejnym krokiem na drodze realizacji strategii na lata 2022-2026 ogłoszonej przez Spółkę w maju 2022 r. Salesforce pozwoli rozbudować portfolio usług firmy o kolejny, dynamicznie rozwijający się sektor CRM.

O grupie Spyrosoft:

Spyrosoft to międzynarodowa firma z Wrocławia, która od 2016 roku oferuje kompleksowe usługi w zakresie tworzenia oprogramowania. Około 88 proc. przychodów firmy pochodzi z kontraktów zawieranych z klientami zagranicznymi, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Firma współpracuje z klientami z 8 krajów. Zdywersyfikowany portfel klientów obejmuje 7 specjalistycznych branż: automotive, customer experience, employee experience & education, financial services, geospatial services, healthcare & life sciences, industry 4.0. Grupa prowadzi biura w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Chorwacji, Stanach Zjednoczonych, Rumunii, Argentynie oraz Indiach.

W 1-3 kw. 2022 r. Grupa osiągnęła 231,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i zysk netto na poziomie 19,8 mln zł. Wskaźnik EBITDA w tym czasie wyniósł 38 mln zł.

Na koniec 3 kw. 2022 r. w Grupie Syrosoft pracowało ponad 1 300 osób.

Źródło: Spółka, #SPR

Zobacz także: SpyroSoft SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: