Przejdź do treści

udostępnij:

Answear widzi potencjał wyższej rentowności biznesu Sneakerstudio i PRM, może otworzyć butiki

Rentowność przejmowanego biznesu marek Sneakerstudio i PRM może być w przyszłości wyższa niż Answear. com - poinformował podczas telekonferencji dla mediów prezes spółki Krzysztof Bajołek. Nie wyklucza otwarcia kolejnych butików stacjonarnych nowych marek.

"Skoro widzimy potencjał na wyższe średnie koszyki w tym biznesie, to i widzimy potencjał na wyższą rentowność tego biznesu niż nawet w Answearze, tylko to musi potrwać" - zapowiedział prezes.

Answear. com podpisał warunkową umowę kupna marek Sneakerstudio i PRM. Answear przejmuje Zorganizowaną Część Przedsiębiorstwa (ZCP) od Fashion Trends Group (FTG), w skład którego wchodzą m.in. witryny internetowe Sneakerstudio oraz PRM, a także dwa butiki stacjonarne w Krakowie i Warszawie, kontrakty z markami oraz zespoły odpowiedzialne za sprzedaż i marketing.

Średnia wartość koszyka e-commerce ZCP za 9 miesięcy 2022 roku wyniosła 322 zł wobec 303 zł w Answear. Przychody ZPC sięgnęły w 2022 roku według wstępnych danych 136 mln zł. Osiągnięcie break-even planowane jest na 2023 rok.

Przejęcie odbędzie się w całości w zamian za akcje Answear. Zgodnie z warunkami umowy, FTG obejmie łącznie do 650.000 akcji Answear, co przy cenie emisyjnej 29 zł oznacza wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł.

"Ten projekt wymaga dalszych inwestycji gotówkowych, więc wolimy zostawić środki na rozwój projektu, a zapłacić akcjami. Jest to też korzystniejsze dla właścicieli przejmowanej firmy. Oni woleli akcje niż gotówkę, bo liczą na wzrost ich wartości w przyszłości" - podkreślił Bajołek.

Answear. com może otworzyć kolejne butki nowych, przejmowanych marek, zarówno w Polsce, jak i za granicą.

"To jest element strategii, nad którą będziemy pracować w najbliższym czasie. Całkiem możliwe, że pojawią się nowe butiki, choć to nie będzie jakiś core biznesowy, corem pozostanie zawsze w Answearze e-commerce" - powiedział prezes.

Dodał, że nowe butiki mogą powstać w Polsce lub w innych krajach.

Z wypowiedzi Bajołka wynika, że obecnie Answear skupi się na integracji nowego podmiotu, ale nie wyklucza kolejnych akwizycji w przyszłości.

Poinformował także, że w związku z planami rozwoju za wcześnie na wypłatę dywidendy przez Answear.

Sneakerstudio jest brandem lifestylowo - sneakersowym. Posiada w swojej ofercie produkty marek takich jak Adidas Originals, New Balance, Carhartt czy Veja. Sneakerstudio prowadzi sklepy internetowe w krajach CEE, a także sprzedaje swoje produkty na rynkach zachodnio-europejskich, m.in. poprzez globalną witrynę prowadzoną w języku angielskim. Marka powstała w 2015 roku na krakowskim Kazimierzu, gdzie ma swój stacjonarny butik.

Z kolei PRM to nowy koncept, który wpisuje się w obecne trendy rynkowe i oferuje produkty z segmentu luxury streetwear & fashion. Pomimo wczesnego etapu rozwoju pozyskał wiele znanych na zachodzie Europy marek takich jak Y-3, A.P.C., Marni, A-Cold-Wall, MISBHV czy Rick Owens. Sprzedaż odbywa się poprzez globalną witrynę internetową, a butik marki znajduje się w Warszawie.

Działający w branży e-commerce modowo-lifestylowej Answear sprzedaje produkty od ponad 500 światowych marek.

Answear aktualnie działa na 11 europejskich rynkach i obsługuje ponad 1,6 mln klientów.

(PAP Biznes), #ANR

epo/ gor/

Zobacz także: Answear.com SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: