Emplocity z sektora sztucznej inteligencji zwiększa roczne przychody o 58 procent rdr.
Emplocity, notowana na NewConnect, zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, w całym 2022 r. miała 3,97 mln zł przychodów ze sprzedaży, to o 1,46 mln zł więcej niż w 2021 r. (wzrost o 58% rdr.). W samym czwartym kwartale ubiegłego roku technologiczna Spółka wypracowała 1,07 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 42% rdr.). Spółka zaraportowała 700 tys. zł EBITDA (wzrost o 183% rdr.) i zachowała rentowność netto. Emplocity zapowiada mocne wejście z ofertą rozwiązań z zakresu konwersacyjnej sztucznej inteligencji dla firm z sektora produkcyjnego.
- Wyniki oceniam dobrze mimo przesunięcia niektórych projektów. – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity SA – Rośniemy przede wszystkim dzięki realizacji głównego filaru naszej strategii, czyli tworzeniu inteligentnego osobistego asystenta pracownika jako nowego standardu miejsca pracy przyszłości. Koncepcja rozwiązania automatyzującego komunikację wewnętrzną w firmach została świetnie przyjęta przez klientów i pozytywnie zweryfikowana przez ekspertów, dlatego skupiamy się teraz na realizowaniu kontraktów i pozyskiwaniu nowych, przede wszystkim w obszarze przedsiębiorstw produkcyjnych. To dobry czas dla konwersacyjnej sztucznej inteligencji, która jest technologicznym fundamentem Emplocity. – dodaje Krzysztof Sobczak.
W 2022 r. EBITDA Spółki wyniosła 700 tys. zł względem 247 tys. zł uzyskanych na koniec grudnia 2021 roku (wzrost o 183%). Na koniec 2022 r. spółka osiągnęła dodatni wynik finansowy netto na poziomie 12 tys. zł. Z kolei w 2021 r. miała 400 tys. zł straty netto.
W czwartym kwartale ubiegłego roku Emplocity podpisało umowę z Politechniką Śląską na stworzenie Chatbota Q&A, przeznaczonego dla studentów i pracowników uczelni. Konwersacyjne rozwiązanie od Spółki zapewni natychmiastowy i nieprzerwany dostęp (24/7) do informacji i zagadnień dla wszystkich użytkowników, w tym osób niedowidzących. Natomiast w grudniu 2022 roku Spółka podpisała umowę z Instytutem Badań Edukacyjnych na wykonanie aplikacji webowej "NIWUS" wspierającej opisywanie kwalifikacji oraz przypisywanie poziomu Polskiego Rejestru Kwalifikacji z wykorzystaniem modeli AI. Narzędzie będzie wsparciem uczestników systemu i będzie kierowane do różnych grup użytkowników Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.
Dotacja z NCBiR oraz rozwiązania dla przedsiębiorstw produkcyjnych
Pod koniec minionego roku Emplocity otrzymało od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) pozytywną ocenę wniosku na dofinansowanie projektu kwotą 4,15 mln zł. Grant został przyznany na opracowanie i wdrożenie zautomatyzowanego systemu Wirtualnego Asystenta wspierającego pracowników liniowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Dofinansowanie zostało przyznane w ramach konkursu „Szybka ścieżka Innowacje cyfrowe”. Obecnie Spółka oczekuje na podpisanie umowy dofinansowania.
- Otrzymaliśmy grant na stworzenie zintegrowanego i zautomatyzowanego systemu asysty pracowników produkcyjnych, który udzieli odpowiedzi na pytania zadane nie tylko tekstem lecz również obrazem, tzw. Visual Question Answering (VQA). Co więcej rozwiązanie będzie wspierać pracowników w zachowaniu higieny psychofizycznej podczas wykonywania codziennych obowiązków. To rewolucyjne rozwiązanie tworzymy w oparciu o automatyczną analizę nieustrukturyzowanych danych z wykorzystaniem algorytmów głębokich sieci neuronowych w architekturze modeli transformatorów, szczególnie efektywnej w obszarach przetwarzania języka naturalnego (NLP) i komputerowego rozpoznawania obrazu (Computer Vision). – podkreśla Arkadiusz Talun, CTO oraz współzałożyciel Emplocity SA.
Rewolucyjne rozwiązanie będzie wykorzystywało algorytmy sztucznej inteligencji (AI) w architekturze transformer, co pozwoli znacząco usprawnić pracę organizacji i ograniczyć koszty.
W całym 2022 r. Spółka miała zaewidencjonowanych 1,1 mln zł przychodów z tytułu dotacji. Rok wcześniej przychody te wyniosły 2,6 mln zł.
O spółce Emplocity:
Emplocity powstało 2013 roku w Warszawie. Spółka zajmuje się zastosowaniem rozwiązań z zakresu konwersacyjnej sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów biznesowych. W swoich autorskich rozwiązaniach Spółka wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego, wykorzystując zaawansowane algorytmy data science i uczenia maszynowego.
Rozwiązanie Emplocity oferuje funkcjonalność Wirtualnego Asystenta, który prowadzi konwersację i udziela odpowiedzi w sposób naturalny, przypominający interakcję z drugim człowiekiem, funkcjonującego poprzez platformę do modułowej automatyzacji procesów i wymiany wiedzy. Rozwiązanie działania w trybie 24/7, bez angażowania lub z minimalnym zaangażowaniem ludzkiego operatora.
Emplocity tworzy zespół pasjonatów, którzy czerpią wielką satysfakcję ze swojej pracy. Spółka współpracuje z ponad trzydziestoma specjalistami z których aż dziewięciu posiada tytuł naukowy doktora lub wyższy.
Wśród gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są:
- IntraBot - rozwiązanie automatyzujące komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach: newsy, onboarding, baza wiedzy, helpdesk, sprawy pracownicze,
- EmbloBot i HireBot - chatboty automatyzujące proces rekrutacji, selekcji, screeningu i komunikacji z kandydatami,
- Q&A BOT - chatbot automatyzujący komunikację z klientami i potencjalnymi klientami, w obszarze produktowym, wymiany wiedzy i obsługi klienta.
Wśród klientów Emplocity są czołowe firmy z wielu branż takich jak: bankowa, ubezpieczeniowa, spożywcza, farmaceutyczna, logistyczno-spedycyjna.
Źródło: Spółka, #EMP
