EBITDA grupy Brand24 wzrosła w '22 o 74 proc. do ok. 5,88 mln zł - wstępne dane (opis)
Skonsolidowana EBITDA grupy Brand24 wzrosła w 2022 roku do ok. 5,88 mln zł z 3,38 mln zł w 2021 roku - podała spółka wstępne dane w komunikacie.
Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży zwiększyły się w ubiegłym roku do ok. 22,17 mln zł z 15,79 mln zł w 2021 roku, a EBIT wzrósł do ok. 3,39 mln zł z 1,19 mln zł rok wcześniej.
"W zeszłym roku zapowiadaliśmy, że dopiero w 2022 r. będziemy w pełni widzieć rezultaty rewolucyjnych zmian w naszym cenniku. Nie polegały one tylko na prostym podniesieniu cen, ale głównie na dostosowaniu planów taryfowych do rzeczywistych potrzeb naszych klientów. Udało nam się dzięki temu znacznie podnieść przychody i wyskalować biznes tak, aby zadziała dźwignia operacyjna. W efekcie uzyskaliśmy bardzo satysfakcjonujące wyniki. Ten rok zaczynamy również od nowych zmian w polityce cenowej" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym współtwórca i prezes Brand24, Michał Sadowski.
Brand24 podał, że rozwój produktów i narzędzi oferowanych przez spółkę, będzie skierowany na automatyzację procesów, co powinno zaowocować wyższą wydajnością. W związku z tym Brand24 pracuje m.in. nad szerszym zastosowaniem algorytmów AI (sztucznej inteligencji) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów. Na ten cel spółka pozyskała już 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych.
"Popularyzacja technologii związanych z AI to pokoleniowa rewolucja. Nasza strategia w związku z AI to być zwinnym. Tam, gdzie rozwiązania AI są kosztowne, tworzymy własne (model AI sentymentu, języka). Tam, gdzie jest to bardzo dostępne cenowo, integrujemy się z gotowymi rozwiązaniami (np. ChatGPT/GPT3 w Insights24). Narzędzi AI już teraz używamy bardzo szeroko, m.in. do wykrywanie churn-u, tworzenia tekstowych podsumowań tego, co działo się z marką w zadanym okresie, mechanizm filtrowania spamu, tworzenia podpowiedzi wzmianek, które AI określi jako najważniejsze dla konkretnego klienta, automatycznego podziału dyskusji o marce na kilka kluczowych tematów" – powiedział Sadowski.
Brand24 jest właścicielem narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie, które jest sprzedawane w modelu SaaS (ang. Software as a Service).
(PAP Biznes), #B24epo/ asa/
