Akcjonariusze PCF Group zdecydowali o emisji akcji na sfinansowanie zaktualizowanej strategii rozwoju grupy People Can Fly
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PCF Group podjęło uchwałę o emisji do około 5,85 mln akcji serii F, z której Spółka planuje pozyskać od około 205 mln do około 295 mln zł. Pozyskana kwota zostanie w całości przeznaczona na zwiększenie liczebności zespołów deweloperskich pracujących nad trzema grami z segmentu AAA: Projekt Dagger, Projekt Bifrost i Projekt Victoria, które People Can Fly zamierza wydać w modelu self-publishing. Rozwój własnej działalności wydawniczej jest ważnym elementem zaktualizowanej strategii rozwoju Grupy, a jej celem strategicznym jest wygenerowanie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027.
Zgodnie z podjętymi uchwałami, emisja akcji serii F zostanie przeprowadzona w trybie subskrypcji prywatnej (niewymagającej opublikowania prospektu), skierowanej wyłącznie do inwestorów kwalifikowanych lub inwestorów, którzy obejmą akcje o łącznej wartości co najmniej 100.000 EUR. Emisja zostanie przeprowadzona z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy, przy czym akcjonariusze posiadający co najmniej 0,25% akcji Spółki będą mieli prawo pierwszeństwa objęcia nowych akcji, co umożliwi im utrzymanie dotychczasowego udziału w kapitale zakładowym.
Ostateczna liczba i ostateczna cena oferowanych akcji zostaną ustalone w drodze przyspieszonej budowy księgi popytu.
– Zaprezentowana przed miesiącem zaktualizowana strategia rozwoju grupy People Can Fly zakłada, że większość gier z naszego portfela wydamy samodzielnie. Nasz 5-letni plan finansowy wskazuje, że przejście na self-publishing w dłuższym terminie buduje większą wartość dla spółki i akcjonariuszy. Realizacja tych planów wymaga oczywiście zapewnienia adekwatnego finansowania. Obecna sytuacja makroekonomiczna oraz wysoki poziom stóp procentowych istotnie wpływają na dostępność i warunki pozyskiwania finansowania dłużnego, dlatego zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie emisji nowych akcji – wskazał Sebastian Wojciechowski, CEO People Can Fly. – Naszym celem strategicznym jest osiągnięcie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027. To niemal 5-krotnie więcej niż w latach 2018-2022. Wierzymy, że ten 5-krotny wzrost skali działalności uzasadnia niespełna 20-proc. rozwodnienie kapitału – dodał Sebastian Wojciechowski.
People Can Fly pracuje obecnie nad siedmioma projektami znajdującymi się na różnych etapach zaawansowania prac. Jeszcze w 2023 roku wydana zostanie gra o nazwie kodowej Projekt Thunder, przeznaczona na platformy wirtualnej rzeczywistości (VR), realizowana przez spółkę zależną – Incuvo. Incuvo pracuje także nad grą Green Hell VR, która miała swoją premierę w ubiegłym roku na platformach Oculus Quest 2, Oculus Rift, Pico oraz na PC, a w bieżącym roku zadebiutuje na kolejnych platformach VR (HTC i Sony NGVR).
W fazie preprodukcji znajdują się natomiast cztery gry z segmentu AAA. Trzy z nich – Projekt Dagger, Projekt Bifrost oraz Projekt Victoria – Spółka zamierza wydać w modelu self-publishing, z planowanymi premierami w latach 2025-2026. Na 2026 rok planowana jest z kolei premiera gry o nazwie kodowej Projekt Gemini, którą People Can Fly realizuje w modelu pracy na zlecenie (work-for-hire) z długoletnim wydawcą – Square Enix.
Kolejną grą w portfelu People Can Fly jest Projekt Red – gra z segmentu compact-AAA, obecnie będąca w fazie koncepcyjnej.
Kwotę pozyskaną z emisji nowych akcji Spółka planuje w całości przeznaczyć na zwiększenie liczebności zespołów deweloperskich pracujących nad projektami Dagger, Bifrost i Victoria. Te trzy gry realizowane są przez zespoły People Can Fly w Ameryce Północnej. Obecnie liczą one od 30 do 70 osób, a docelowo będzie to od 120 do 150 osób, w zależności od projektu.
Na realizację nowej strategii Spółka zamierza wykorzystać także środki własne, wpływy z bieżącej działalności operacyjnej oraz inne dostępne źródła finansowania, które nie spowodują rozwodnienia akcjonariuszy.
Więcej informacji na temat zaktualizowanej strategii rozwoju People Can Fly dostępnych jest na stronie: https://peoplecanfly.com/investors/#strategia-rozwoju
O spółce People Can Fly:
People Can Fly zostało założone w 2002 roku i zalicza się do grona pionierów rynku gier wideo typu shooter w Europie oraz jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. People Can Fly wyprodukowało m.in. gry: Painkiller (premiera w 2004 roku), Bulletstorm (2011), Gears of War: Judgment (2013) oraz Outriders (2021).
W Grupie pracuje obecnie ponad 600 osób, dwie trzecie w Europie i jedna trzecia w Ameryce Północnej, z czego 400 osób to deweloperzy.
Zgodnie z opublikowanymi 31 stycznia 2023 roku wstępnymi, szacunkowymi wynikami za 2022 rok, Grupa w minionym roku osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 170 mln zł, a wypracowany w tym okresie zysk EBITDA wyniósł 48,5 mln zł. Pełny raport roczny za 2022 rok Spółka zamierza opublikować 27 kwietnia br.
Od grudnia 2020 roku akcje spółki PCF Group, do której należy studio People Can Fly, notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Źródło: Spółka, #PCF