Przejdź do treści

udostępnij:

LiveChat Software miał w III kw. 2022/23 r. 47,2 mln zł zysku netto, konsensus zakładał 49,7 mln zł

LiveChat Software miał w trzecim kwartale roku obrotowego 2022/23, 47,2 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 60,4 proc. rok do roku - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładał zysk na poziomie 49,7 mln zł, a oczekiwania analityków mieściły się w przedziale 46-51,5 mln zł.

Przychody w trzecim kwartale 2022 r. wzrosły do 85,9 mln zł z 56,1 mln zł przed rokiem, a zysk operacyjny do 50,9 mln zł z 31,9 mln zł. Analitycy oczekiwali 87,2 mln zł przychodów i 53,4 mln zł EBIT.

EBITDA w trzecim kwartale - według obliczeń PAP Biznes - wyniosła 54,6 mln zł, czyli była nieznacznie niższa niż oczekiwał rynek (56,8 mln zł).

Po trzech kwartałach roku finansowego (kwiecień - grudzień 2022) grupa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów o 41,4 proc. do 227,2 mln zł, a zysk netto na poziome grupy wyniósł 122,8 mln zł (wzrost o 38,4 proc. rdr).

Zysk operacyjny wyniósł 132,2 mln zł, czyli wzrósł 38 proc. rdr, a wynik EBITDA 142,7 mln zł, co oznaczało wzrost o 36,5 proc. rdr.

LiveChat Software podał, że zanotowane wyniki to efekt zarówno zwiększenia liczby klientów korzystających z rozwiązań oferowanych przez spółkę, jak i wyższego ARPU (średni przychód przypadający na klienta) w stosunku do wyników osiągniętych przed rokiem.

Na koniec grudnia 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 160,7 USD wobec 121,2 USD na koniec września 2022 r. i 119,2 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 115,1 USD na koniec grudnia 2022 wobec 110,4 USD na koniec poprzedniego kwartału i 98,9 USD przed rokiem.

Na koniec III kwartału 2022/23 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36.850, a ChatBot 2.625. Są wśród nich firmy i instytucje z ok. 150 krajów świata.

Wartość MRR grupy (Monthly Recurring Revenue - powtarzalne przychody miesięczne) ze wszystkich produktów, na koniec grudnia 2022 r. wyniosła z 6,35 mln USD, co oznacza wzrost o 29,3 proc. w stosunku do stanu na koniec września 2022 i o 43 proc. rok do roku.

W III kwartale marża brutto na sprzedaży wyniosła 85,4 proc., marża operacyjna 59,3 proc., a marża netto 54,9 proc.

(PAP Biznes), #LVC

seb/ asa/

Zobacz także: LiveChat Software SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: