TIM publikuje szacowane wyniki za luty 2022 roku
Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w lutym 2023 r. 111,8 mln zł, tj. o 1,7% mniej niż w analogicznym okresie 2022 r.
Szacowana sprzedaż online realizowana samodzielnie przez klientów osiągnęła w lutym 2023 r. 75,9 mln zł (-4,7% rdr.).
W ostatniej dekadzie lutego 2022 roku rozpoczęła się pełnowymiarowa agresja Rosji na Ukrainę. Nie pozostało to bez wpływu na sytuację na rynku, na którym działa TIM.
– Podwyżki u dostawców w połączeniu z ponadnormatywnym popytem najmocniej dało się zauważyć w marcu, jednak obserwowaliśmy je już w ostatniej dekadzie lutego 2022 roku, który zamknęliśmy przychodami ze sprzedaży wyższymi o ponad 53% w porównaniu z lutym 2021 roku. W tym czasie, do końca marca 2022 roku, popyt na asortyment z zakresu fotowoltaiki dodatkowo wspierał program „Mój Prąd” w wersji umożliwiającej rozliczanie energii według starych zasad – przypomina Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Stanęliśmy zatem i w najbliższym czasie będziemy stać w obliczu wyzwania bardzo wysokiej bazy z pierwszej połowy 2022 roku. W lutym 2023 roku podołaliśmy mu, niemal wyrównując wynik sprzed roku. Sprzedaż na dzień roboczy wyniosła 5,6 mln zł, a więc tyle samo co w pierwszym miesiącu bieżącego i w lutym 2022 roku. To pokazuje, że nie zwalniamy tempa.
Powodem do satysfakcji i optymizmu jest także ponad 21,2 tysiąca klientów, którzy skorzystali z naszej oferty w lutym 2023 roku. To wzrost o ponad 22 procent w stosunku do lutego 2022 roku – dodaje Krzysztof Folta.
O spółce TIM:
TIM.pl jest największą w Polsce platformą e-commerce dla profesjonalistów. Klienci TIM-u zawsze łatwo zamawiają, krótko czekają i dostają wszystko, czego potrzebują: produkt, pomoc i wiedzę.
Dysponujemy najszerszą ofertą produktów elektrotechnicznych dostępnych w 24 godziny od złożenia zamówienia. Zamówienia dostarczamy tam, gdzie życzy sobie klient (siedziba, budowa, paczkomat), w wybranym przez niego terminie.
Naszą ambicją jest uczestnictwo w życiu zawodowym klientów: ułatwianie im pracy, wspieranie ich w rozwoju oraz wymianie doświadczeń. Dlatego rozwijamy specjalistyczną społecznościową platformę wiedzy – portal „Łączy nas napięcie”. Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu, gdzie spółka powstała w 1987 r. Od 1998 r. jesteśmy notowani na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Mamy na koncie wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. w takich konkursach i rankingach jak Gazele i e-Gazele Biznesu, Diamenty Forbesa, e-Commerce Polska awards, Dyrektor e-Commerce Roku czy Giełdowa Spółka Roku. Jesteśmy liderem dystrybucji elektrotechniki w Polsce, nie tylko pod względem przychodów (https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/).
TIM SA tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA – operatorem centrów logistycznych, oferującym usługi fullfilmentu dla podmiotów z sektora e-commerce (także spoza Grupy TIM).
Źródło: Spółka, #TIM
