AB miał 67,9 mln zł zysku netto w II kw. r. obrotowego 2022/23, lekko powyżej oczekiwań
AB zanotował 67,9 mln zł zysku netto w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23, co oznacza wzrost rok do roku o 121 proc. - poinformował w komunikacie dystrybutor sprzętu IT, AGD, RTV, GSM oraz zabawek. Konsensus PAP Biznes zakładał zysk netto w wysokości 65,4 mln zł.
Przychody grupy AB w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23 wzrosły rdr o 44,1 proc., do 4,8 mld zł. Wynik jest o 1,5 proc. niższy od konsensusu.
EBITDA grupy wyniosła w trzech ostatnich miesiącach 2022 roku 114,6 mln zł, o 15,9 proc. powyżej oczekiwań.
W pierwszym półroczu roku obrotowego 2022/2023 AB osiągnął przychody wyższe o 14,0 proc. niż w poprzednim roku, w kwocie 5,05 mld zł (pomimo efektu wysokiej bazy). Marża zysku ze sprzedaży osiągnęła poziom 181,9 mln zł, w stosunku do 121,6 mln zł w poprzednim roku. Marża brutto ze sprzedaży stanowiła 3,60 proc. obrotów (w porównaniu do 2,75 proc. w roku poprzednim).
Koszt własny sprzedaży zwiększył się w porównaniu do poprzedniego roku i wyniósł 4,87 mld zł.
Zysk brutto spółki w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23 wyniósł 86,2 mln zł, natomiast zysk netto 72,1 mln zł (co stanowi 1,43 proc. obrotów), w efekcie czego wskaźnik ROE wyniósł 10,0 proc.
Wskaźnik zadłużenia ogółem na 31 grudnia 2022 r. wyniósł 67,7 proc., w trakcie roku kształtował się poniżej 70 proc. Wskaźnik płynności bieżącej wyniósł 1,34 (w roku poprzednim wyniósł również 1,34), zaś wskaźnik płynności szybkiej wyniósł 0,73 (w poprzednim roku 0,80).
"Ostatni kwartał roku kalendarzowego w branży dystrybucji IT cechuje się wzmożoną aktywnością sprzedażową. Zatowarowanie pod tę sprzedaż realizowane jest już począwszy od okresu sierpień/wrzesień. Taka charakterystyka cyklu zakupów w relacji do okresu sprzedaży wyznacza wyraźnie dodatni cykl konwersji gotówki i generuje dodatkowe zapotrzebowanie na zewnętrzne źródła finansowania. W minionym okresie miało miejsce dodatkowe przyspieszenie dostaw towarów handlowych (w przypadku niektórych towarów) w celu zapewnienia pełnej dostępności oferty produktowej dla klientów Grupy AB i realizacji zwiększonej sprzedaży w IV kwartale 2022" - napisano w komunikacie.
Poniżej przedstawiamy wyniki AB w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23 (wyliczenia własne) oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i wyników poprzednich okresów. Dane w mln zł.
| 2Q2022/23 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD2022/23 | rdr |
| Przychody | 4796,7 | 4872,0 | -1,5% | 44,1% | 26,5% | 8590,0 | 14,5% |
| EBITDA | 114,6 | 99,4 | 15,3% | 124,7% | 95,5% | 173,2 | 33,6% |
| EBIT | 108,4 | 93,4 | 16,0% | 133,6% | 106,4% | 160,9 | 33,3% |
| zysk netto j.d. | 67,9 | 65,4 | 3,9% | 121,2% | 118,4% | 99,0 | 9,6% |
| marża EBITDA | 2,4% | 2,0% | 0,35 | 0,86 | 0,84 | 2,02% | 0,29 |
| marża EBIT | 2,3% | 1,9% | 0,34 | 0,87 | 0,88 | 1,87% | 0,26 |
| marża netto | 1,4% | 1,3% | 0,07 | 0,49 | 0,60 | 1,15% | -0,05 |
pr/ asa/
(PAP Biznes), #ABEpr/ asa/
