Strata netto Agory w IV kw. '22 wyniosła 31,4 mln zł (opis)
Strata netto j.d. Agory w czwartym kwartale 2022 roku wyniosła 31,4 mln zł wobec 22,2 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładał 32,4 mln zł straty netto.
Strata operacyjna w czwartym kwartale ur. sięgnęła 30,4 mln zł wobec 24 mln zł zysku rok wcześniej. Analitycy prognozowali -25,4 mln zł EBIT.
EBITDA sięgnęła 55,3 mln zł wobec 68 mln zł rok wcześniej i wobec oczekiwań analityków na poziomie 41,9 mln zł.
Przychody Agory wyniosły 331 mln zł i były niższe o niecałe 6 proc. wobec przewidywanych przez analityków 352,2 mln zł. Zwiększyły się wpływy grupy związane z działalnością filmową i gastronomiczną, jednak wzrost w tym zakresie zniwelowały niższe łączne przychody reklamowe, wpływy związane z działalności kinową oraz ze sprzedaży wydawnictw.
Segment "film i książka" Agory odnotował w czwartym kwartale wzrost o 1,3 proc. do 140,2 mln zł.
Przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios spadły o ponad 9 proc. do 58 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach - o ponad 1 proc. do 30,8 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios sprzedano 3 mln biletów, czyli o niemal 12 proc. mniej niż w IV kwartale 2021 r. Na całym kinowym rynku w tym czasie zakupionych zostało 11,9 mln biletów wobec 14,7 mln biletów rok wcześniej, co oznacza spadek o 19 proc.
Zysk operacyjny segmentu spadł o 40 proc. do 9,6 mln zł.
Działalność prasowa Agory oraz radio w IV kwartale zmniejszyły sprzedaż o 4,3 proc. do 53,6 mln zł. Segment miał 46,5 mln zł straty operacyjnej wobec 2,5 mln zł zysku rok wcześniej.
Wyborcza .pl zamknęła 2022 z liczbą aktywnych subskrypcji powyżej 303,7 tys., co oznacza wzrost o przeszło 6 proc. w stosunku do końca 2021 roku.
W segmencie reklamy zewnętrznej przychody wzrosły w IV kw. o 15 proc. do 52,2 mln zł. Zysk operacyjny sięgnął w tym okresie 9,8 mln zł, czyli wrósł o 36,1 proc.
(PAP Biznes), #AGOepo/ ana/
