Cloud Technologies utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży danych cyfrowych. W styczniu ich sprzedaż wzrosła o 47%. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
21 mar 2023, 09:10

Cloud Technologies utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży danych cyfrowych. W styczniu ich sprzedaż wzrosła o 47%.

Cloud Technologies, notowana na głównym rynku GPW spółka koncentrująca się na sprzedaży danych cyfrowych do targetowania reklamy internetowej, w styczniu br. odnotowała wzrost sprzedaży o 47% r/r. Spółka kontynuuje dynamiczny rozwój dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych i konsekwentnej realizacji strategii rozwoju.

- Utrzymujące się dwucyfrowe tempo wzrostu sprzedaży w naszym kluczowym segmencie potwierdza, że zapotrzebowanie na dane, które dostarczamy, pozostaje na wysokim poziomie. Nasza platforma DMP umożliwia dokładną analizę zebranych danych, dzięki czemu charakteryzują się one wysoką jakością. W erze dynamicznego rozwoju gospodarki cyfrowej kluczowym elementem sukcesu jest dostęp i umiejętne wykorzystywanie właśnie wysokiej jakości danych. Jesteśmy przekonani, że zapotrzebowanie na nasze dane będzie dalej rosnąć, zarówno w segmencie reklamy online, jak również dynamicznie rosnącego rynku narzędzi AI - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies od lat pozyskuje dane i wykorzystuje algorytmy AI, np. w celu zaawansowanego klasyfikowania treści. Spółka zasila danymi algorytmy maszynowego uczenia największych platform odpowiedzialnych za emitowanie reklam internetowych. W wyniku właściwego targetowania reklamodawcy osiągają lepsze wyniki oraz tym samym zwrot z inwestycji.

Cloud Technologies z powodzeniem realizuje strategię rozwoju na lata 2021 - 2023. Jej celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy na globalnym rynku danych. Spółka w ramach strategii zrealizowała już kluczowe dla jej rozwoju działania, m.in.: znacząco zwiększyła sprzedaż w wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych, przeszła na główny parkiet GPW, przejęła hiszpańską spółkę TL1, dokonała zakupu technologii - platformy DSP, służącej do automatycznego zakupu powierzchni reklamowej online oraz przeprowadziła skup akcji własnych na potrzeby programu motywacyjnego. Obecnie pracuje nad strategią na kolejne lata.

Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies. 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA. Jest to jeden z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie, a warszawska spółka dzięki własnej technologii i dostarczanych danych wysokiej jakości jest w stanie skutecznie konkurować z największymi firmami w branży.

O spółce Cloud Technologies:

Cloud Technologies dostarcza dane do targetowania reklamy internetowej, zasilając kampanie największych marek na całym świecie. Spółka, wykorzystując własną technologię, stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA. Właściwe targetowanie reklamy internetowej umożliwia osiągnięcie lepszych rezultatów oraz tym samym wyższy zwrot z inwestycji w reklamę, dlatego też jest coraz bardziej pożądane przez reklamodawców.

Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie.

Źródło: Spółka, #CLD

Zobacz także: Cloud Technologies SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości