W marcu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał Główny Urząd Statystyczny.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -35,6 i był o 0,4 pkt. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.
W odniesieniu do marca 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,4 pkt. proc.
Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,7 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -22,6.
W marcu WWUK osiągnął wartość o 8,9 pkt. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r. (PAP Biznes)
map/ gor/