Online Advertising Network skoncentruje się na sprzedaży danych dotyczących graczy z całego świata
Online Advertising Network (OAN), jedna ze spółek zależnych notowanego na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies, z sukcesem zakończyła transformację swojego dotychczasowego modelu biznesowego. Rozwijająca swoją ofertę OAN skoncentruje się na sprzedaży gaming data, czyli danych dotyczących graczy z całego świata.
- Sektor gamedev dynamicznie się rozwija, a firmy widzą w nim duży potencjał reklamowy, dlatego rośnie zapotrzebowanie na wysokiej jakości dane o graczach z całego świata. Dlatego postanowiliśmy skoncentrować naszą działalność na sprzedaży danych, a w szczególności danych gamingowych, czyli dotyczących graczy. Jako spółka zależna jednego z wiodących dostawców danych na świecie mamy dostęp do zaawansowanych technologicznie rozwiązań Cloud Technologies, które są jedną z naszych kluczowych przewag konkurencyjnych na rynku - komentuje Rafał Szychowski, założyciel i CEO spółki OAN.
Online Advertising Network powstała w 2012 roku, a do grupy kapitałowej Cloud Technologies weszła 5 lat później. W zeszłym roku spółka zaczęła dostarczać przetworzone dane cyfrowe o użytkownikach internetu partnerom na całym świecie, a od początku tego roku skupia się na dostarczaniu danych dotyczących branży gamingowej. Spółka w swojej bazie posiada dane z ponad 500 segmentów dotyczących graczy i przetwarza miliony profili użytkowników z całego świata, co daje jej potencjał do dynamicznego rozwoju. Branża gier jest obecnie wyceniana na około 200 mld USD i jest w dwucyfrowym trendzie wzrostowym. Analitycy szacują, że w 2030 roku wielkość rynku gamedev przekroczy wartość 500 mld USD, rosnąc każdego roku średnio o 12,9%.
- Z powodzeniem realizujemy strategię Cloud Technologies na lata 2021-2023, której podstawowym założeniem jest rozwój w kluczowym dla nas segmencie sprzedaży danych. Wierzę, że skoncentrowanie modelu biznesowego OAN na sprzedaży danych dedykowanych branży gier pozytywnie wpłynie na wyniki osiągane przez grupę Cloud Technologies - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
W III kwartale ubiegłego roku Cloud Technologies dzięki koncentracji na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych wypracowało rekordowe wyniki. Spółka wygenerowała przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9% r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2%. W ujęciu od początku 2022 roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł.
O spółce Cloud Technologies:
Cloud Technologies dostarcza dane do targetowania reklamy internetowej, zasilając kampanie największych marek na całym świecie. Spółka, wykorzystując własną technologię, stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA. Właściwe targetowanie reklamy internetowej umożliwia osiągnięcie lepszych rezultatów oraz tym samym wyższy zwrot z inwestycji w reklamę, dlatego też jest coraz bardziej pożądane przez reklamodawców.
Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie.
Źródło: Spółka, #CLD
