Przejdź do treści

udostępnij:

PCF Group z nowym, 10-procentowym akcjonariuszem

KRAFTON, Inc. (NASDAQ: 259960.KS: „KRAFTON”), PCF Group oraz Sebastian Wojciechowski zawarli umowę inwestycyjną („Umowa”), zgodnie z którą w ramach planowanej emisji nowych akcji (SPO) KRAFTON zobowiązał się objąć akcje serii F stanowiące 10% kapitału zakładowego PCF Group po przeprowadzeniu oferty, a więc ponad 60% planowanej emisji akcji. Cena emisyjna akcji obejmowanych przez KRAFTON została ustalona na poziomie 40,20 zł za każdą akcję, czyli powyżej średniego kursu z ostatniego miesiąca, niezależnie od liczby i ceny emisyjnej akcji, które zostaną objęte przez pozostałych inwestorów uczestniczących w SPO.

Zgodnie z Umową, KRAFTON weźmie udział w ofercie akcji serii F uchwalonej przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PCF Group pod koniec lutego br. i stanie się 10-proc. akcjonariuszem po przeprowadzeniu oferty. Umowa określa: (i) warunki inwestycji kapitałowej KRAFTON, w tym zwyczajowe oświadczenia i zapewnienia złożone przez KRAFTON, PCF Group i Sebastiana Wojciechowskiego; (ii) prawa KRAFTON dotyczące możliwości współpracy wydawniczej przy Projekcie Victoria lub Projekcie Bifrost; (iii) deklaracje lock-up złożone przez KRAFTON i Sebastiana Wojciechowskiego, dotyczące ich pakietów akcji w PCF Group, które będą obowiązywać do 28 marca 2024 roku; (iv) przyznane KRAFTON uprawnienia przeciwdziałające rozwodnieniu; (v) wzajemne prawa pierwszeństwa nabycia akcji oraz prawo przyłączenia (tag-along right) przysługujące KRAFTON, które odpowiada prawu pociągnięcia (drag-along right) przysługującemu Sebastianowi Wojciechowskiemu; oraz (vi) obowiązki informacyjne Spółki wobec KRAFTON.

Umowa ponadto przewiduje, że w przypadku rozważania w przyszłości przez PCF Group wydania któregokolwiek z projektów Victoria lub Bifrost w modelu innym niż model zdefiniowany w nowej strategii PCF Group, tj. w modelu innym niż self-publishing, KRAFTON będzie miał prawo pierwszeństwa w negocjacjach umowy wydawniczej (right of first negotiation), jak również prawo pierwszeństwa zawarcia umowy wydawniczej (right of first refusal) w odniesieniu do wszelkich tego typu umów dotyczących któregokolwiek z tych dwóch projektów.

– Naszą nową strategię ogłosiliśmy nie tylko z myślą o zdynamizowaniu rozwoju People Can Fly, ale także w celu znalezienia partnerów do jej realizacji. Zawarcie umowy inwestycyjnej z KRAFTON, z którym łączą nas biznesowe ambicje i shooter’owe DNA, to bardzo dobra wiadomość dla naszego studia oraz potwierdzenie jakości realizowanych przez nas projektów w modelu self-publishing. To także sygnał, że jako Grupa zmierzamy we właściwym kierunku, a globalni gracze to dostrzegają – komentuje Sebastian Wojciechowski, CEO PCF Group i największy akcjonariusz PCF Group.

– Chciałbym także zaznaczyć, że Umowa między PCF Group a KRAFTON ma precyzyjnie określone ramy prawne i zapewnia nam całkowitą niezależność oraz poufność w realizacji projektów z innymi partnerami – dodaje Wojciechowski.

KRAFTON skupia niezależne studia deweloperskie, które łączy pasja do tworzenia innowacyjnych i emocjonujących doświadczeń dla graczy na całym świecie. W skład grupy wchodzą: PUBG STUDIOS, Bluehole Studio, RisingWings, Striking Distance Studios, Dreamotion, Unknown Worlds, 5minlab, Neon Giant oraz KRAFTON Montréal Studio, z których każde posiada unikalne doświadczenie. Portfel gier KRAFTON obejmuje m.in. takie rozpoznawalne tytuły jak: PUBG: Battlegrounds, The Callisto Protocol, NEW STATE MOBILE, Moonbreaker, TERA i ELYON.

– KRAFTON będzie szukał możliwości dokonania w tym roku dalszych inwestycji w spółki produkujące gry we współpracy z wydawcami zewnętrznymi, dążąc tym samym do zwiększenia liczby tytułów trafiających na rynek – powiedział CH Kim, CEO KRAFTON. – Będziemy kontynuować rozwój KRAFTON w oparciu o strategiczne partnerstwo z tak doświadczonym, globalnym deweloperem, jakim jest PCF – dodał.

Umowa została zawarta na okres 10 lat. KRAFTON może ją rozwiązać w określonych okolicznościach, w szczególności w przypadku odwołania oferty akcji serii F lub jej niezrealizowania w terminie 10 dni roboczych od dnia publikacji raportu kwartalnego za pierwszy kwartał 2023 roku.

O spółce People Can Fly:

People Can Fly zostało założone w 2002 roku i zalicza się do grona pionierów rynku gier wideo typu shooter w Europie oraz jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. People Can Fly wyprodukowało m.in. gry: Painkiller (premiera w 2004 roku), Bulletstorm (2011), Gears of War: Judgment (2013) oraz Outriders (2021).

W Grupie pracuje obecnie ponad 600 osób, dwie trzecie w Europie i jedna trzecia w Ameryce Północnej, z czego 400 osób to deweloperzy.

W styczniu 2023 roku Grupa zaktualizowała swoją strategię rozwoju – celem jest wzmocnienie działalności wydawniczej Grupy oraz realizacja większości projektów w modelu self-publishing oraz w modelu gra jako usługa (Game as a Service). Spółka zamierza także kontynuować rozbudowę zespołów deweloperskich.

People Can Fly pracuje obecnie nad siedmioma projektami znajdującymi się na różnych etapach zaawansowania prac. Jeszcze w 2023 roku wydana zostanie gra o nazwie kodowej Projekt Thunder, przeznaczona na platformy wirtualnej rzeczywistości (VR), realizowana przez spółkę zależną – Incuvo. Incuvo pracuje także nad dalszym rozwojem gry Green Hell VR, która miała swoją premierę w ubiegłym roku. W tym zadebiutuje na kolejnych platformach VR (HTC i Sony NGVR).

Trzy gry z segmentu AAA – Projekt Dagger, Projekt Bifrost oraz Projekt Victoria – znajdują się w preprodukcji i Spółka zamierza je wydać w modelu self-publishing, z planowanymi premierami w latach 2025-2026. Na 2026 rok planowana jest premiera gry o nazwie kodowej Projekt Gemini, którą People Can Fly realizuje w modelu pracy na zlecenie (work-for-hire) z długoletnim partnerem – Square Enix.

Kolejną grą w portfelu People Can Fly jest Projekt Red – gra z segmentu compact-AAA, obecnie będąca w fazie koncepcyjnej.

Zgodnie z opublikowanymi 31 stycznia 2023 roku wstępnymi, szacunkowymi wynikami za 2022 rok, Grupa w minionym roku osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 170 mln zł, a wypracowany w tym okresie zysk EBITDA wyniósł 48,5 mln zł. Pełny raport roczny za 2022 rok Spółka zamierza opublikować 28 kwietnia br.

Od grudnia 2020 roku akcje spółki PCF Group, do której należy studio People Can Fly, notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

O KRAFTON:

KRAFTON, Inc., z siedzibą w Korei Południowej, skupia niezależne studia deweloperskie, które łączy pasja do tworzenia innowacyjnych i emocjonujących doświadczeń rozrywkowych dla graczy na całym świecie. W skład utworzonej w 2007 roku grupy KRAFTON wchodzą: PUBG STUDIOS, Bluehole Studio, RisingWings, Striking Distance Studios, Dreamotion, Unknown Worlds, 5minlab, Neon Giant oraz KRAFTON Montréal Studio, z których każde posiada unikalne doświadczenie.

Portfel gier KRAFTON obejmuje m.in. takie rozpoznawalne tytuły jak: PUBG: BATTLEGROUNDS, The Callisto Protocol, NEW STATE MOBILE, Moonbreaker, TERA i ELYON. Z zespołem liczącym 3.000 osób w dziewięciu krajach, KRAFTON jest firmą opartą na technologii, która może pochwalić się światowej klasy możliwościami i która rozszerza obszary swojej działalności poza segment gier, w tym rozrywkę multimedialną i uczenie głębokie (deep learning).

Źródło: Spółka, #PCF

Zobacz także: PCF Group SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: