Usługa Alior Pay nie podwyższy kosztów ryzyka Alior Banku - prezes
Około 20 proc. klientów płatności odroczonych Alior Pay korzysta z możliwości rozłożenia płatności na raty, usługa ta nie podwyższy kosztów ryzyka w segmencie kredytów konsumpcyjnych banku - poinformował prezes Alior Banku Grzegorz Olszewski.
W drugiej połowie grudnia 2022 r. w aplikacji mobilnej Alior wdrożył nową usługę Alior Pay pozwalającą klientom odroczyć transakcje wykonane na rachunku w Alior Banku. Usługa jest obecnie udostępniona tylko części klientów, w ciągu kilku miesięcy udostępniona ma być wszystkim klientom Alior Banku.
Wartość uruchomionych limitów usługi, w ramach których klienci odraczają transakcje przekroczyła 3 mln zł.
"Efekty wdrożenia usługi spełniły nasze oczekiwania. Natomiast przerosły oczekiwania jeśli chodzi o zainteresowanie użytkowników Alior Pay płatnościami poza e-commercowymi" - powiedział prezes banku Grzegorz Olszewski.
"Usługa w drugiej połowie roku będzie jeż udostępniona wszystkim klientom, obecnie systematycznie udostępniamy ją w aplikacji mobilnej kolejnym naszym klientom. Po pierwszym kwartale od jej uruchomienia wartość uruchomionych limitów Alior Pay, w ramach których klienci odraczają transakcje przekroczyła 3 mln zł” - dodał.
Alior Pay to usługa dostarczania, a następnie rozkładania na raty płatności dokonanych w sklepach internetowych i stacjonarnych, wypłat z bankomatów, a także przelewów z konta, np. płatności za prąd czy telefon. Maksymalny dostępny limit w rachunku Alior Pay wynosi 3 tys. zł.
"Koszty ryzyka w kredytach gotówkowych mamy już na poziomie zbliżonym do konkurentów. Usługa Alior Pay nie podwyższy kosztów ryzyka w segmencie kredytów konsumpcyjnych, model, który przyjęliśmy, jest zdecydowanie lepszy dla samego banku, jak i dla klientów" - powiedział Olszewski.
"W naszym modelu finansowania ryzyko przekredytowania jest mniejsze niż w przypadku innych usług odroczonych płatności. W Alior Pay klient musi mieć w procesie zakupowym swoje środki, które dopiero odracza w kolejnym etapie" - dodał.
Alior podał, że najwięcej klientów, którzy uruchomili tę usługę, zamieszkuje województwo mazowieckie, największą popularnością cieszą się ona wśród osób w wieku 25-35 lat, 61 proc. klientów to mężczyźni. Usługa cieszy się największym zainteresowaniem wśród klientów, którzy mają ponad 10-letni staż w banku. Ponad 70 proc. użytkowników usługi stanowią klienci, którzy posiadają już inny produkt kredytowy w Alior Banku.
Prezes podał, że zdecydowana większość klientów usług Alior Pay (około 80 proc.) spłaca płatności w terminie bezodsetkowym.
Bank podał, że w tzw. nowym formacie oddziałów działa już 77 jego placówek, docelowo wszystkie własne oddziały banku będą funkcjonowały w nowej formie.
"Koncepcja i siła oddziałów będzie oparta o usługi doradcze. Kredyty hipoteczne, czy bankowość funduszy inwestycyjnych również wymaga dużego wsparcia ze strony banku" – powiedział prezes banku.
Bank zapowiedział, że w 2023 roku wprowadzi także usługę "Pensję na życzenie", dzięki której klient będzie mógł samodzielnie zdecydować o uruchomieniu równowartości miesięcznego uposażenia przed terminem jego wypłaty przez pracodawcę.
(PAP Biznes), #ALRseb/ ana/