Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa Pharmena publikuje wyniki za rok 2022

Grupa Pharmena w 2022 r. wypracowała 19 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 25 proc. wzrost w porównaniu do 2021 r. Jest to najwyższy wynik sprzedażowy w historii Grupy. Udział sprzedaży krajowej stanowił 91 proc. Pharmena osiągnęła wzrost sprzedaży we wszystkich kluczowych segmentach: Hair Care, Face Care oraz Body Care. Największy przychodowo segment Hair Care odnotował 18 proc. wzrost rdr. W samym czwartym kwartale ubiegłego roku Grupa miała 6,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 38 proc. wzrost rdr.

- Przychodowo weszliśmy na wyższy pułap. Podjęte działania są skuteczne i przynoszą bardzo dobre wyniki. W samym czwartym kwartale mieliśmy ponad 6 mln zł przychodów, co pokazuje zupełnie nową trajektorię. Naszym zamiarem jest utrzymanie trendu wzrostowego również w tym roku. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA.

Pharmena poszerzyła swoje portfolio w kategorii pielęgnacji włosów o siedem referencji pod marką dermena® oraz o pięć referencji w nowej linii emolientowej Allerco®Baby - preparatów dermokosmetycznych do pielęgnacji ciała dzieci od pierwszego dnia życia.

W ubiegłym roku działania marketingowe Pharmeny były ukierunkowane na umocnieniu wizerunku kluczowych marek Grupy (dermena®, allerco®, menavitin®). Celem działań było jak najszersze dotarcie do potencjalnych klientów, budowanie rozpoznawalności i pozytywnych skojarzeń z marką.

Poszerzenie linii produktowych oraz działania marketingowe przyniosły wymierne efekty. Największy przychodowo segment Hair Care (specjalistyczne produkty dermokosmetyczne), odnotował 14,9 mln zł sprzedaży, co stanowi 18 proc. wzrost rdr. Segment Face Care (specjalistyczne linie innowacyjnych dermokosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji skóry twarzy), wzrósł ponad dwukrotnie (129 proc.) w porównaniu do 2021 r. Przychody z segmentu Body Care (specjalistyczne linie do pielęgnacji ciała) wzrosły o 83 proc. rdr. Wzrost sprzedaży osiągnięto zarówno w krajowym hurcie, detalu oraz pozostałych kanałach.

Największym rynkiem dla produktów Pharmeny pozostaje Polska (91 proc. przychodów całkowitych). Pozostałymi kluczowymi rynkami do których trafiają specjalistyczne produkty są: Holandia, Niemcy, Egipt, Wielka Brytania, ZEA.

O spółce Pharmena:

Publiczna spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Realizuje projekty dotyczące prowadzenia badań klinicznych nad innowacyjnym lekiem w obszarze kardio-metabolicznym, produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety.

Spółka od 2008 r. była notowana na rynku NewConnect. 12 kwietnia 2019 r. przeniosła notowania na rynek regulowany GPW.

Źródło: Spółka, #PHR

Zobacz także: Pharmena SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: