Pepco świętuje otwarcie setnego sklepu we Włoszech
Grupa Pepco, dynamicznie rozwijająca się sieć dyskontowej sprzedaży detalicznej, do której należą marki Pepco, Dealz oraz brytyjski Poundland, ogłosiła dziś otwarcie swojego setnego sklepu Pepco we Włoszech.
Otwarcie sklepu w Centrum Handlowym Parco Da Vinci w Rzymie jest istotnym osiągnięciem grupy, które udowadnia sukces jej programu paneuropejskiej ekspansji, po regularnym w ostatnich latach uruchamianiu nowych sklepów zarówno na nowych rynkach, jak i na tych, na których już była obecna. Pepco ma już ponad 3 000 sklepów od Estonii na północy Europy, po Włochy na południu i od Hiszpanii na zachodzie po Bułgarię we wschodniej Europie.
Europa Zachodnia jest coraz ważniejszym rynkiem dla Pepco ze sklepami działającymi już w Hiszpanii, Niemczech, Austrii czy Grecji, a dalsza ekspansja tylko podkreśla, że cała Europa jest w zasięgu Grupy. W marcu br. Pepco otworzyło swój setny sklep w Serbii, umacniając swoją obecność i korzystając z silnego popytu na swoje produkty w tym kraju. Pepco jest także w trakcie realizacji planów wejścia w tym roku na rynki portugalski i bośniacki.
Sukces Pepco we Włoszech – kraju znanym ze stylu, wysokiej jakości strojów oraz towarów luksusowych – pokazuje siłę unikalnego formatu sprzedażowego Grupy, w tym jej bardzo popularnych ubrań oraz różnorodnej oferty, obejmującej 500 kategorii produktów w wiodących cenach, w tym odzieży męskiej, damskiej i dziecięcej, a także artykułów dla domu, zabawek oraz kosmetyków.
Sieć oferuje również kolekcje limitowane, produkty licencjonowane oraz towary sezonowe z okazji np. powrotu uczniów do szkół czy świąt Bożego Narodzenia. Większość produktów sprzedawanych pod marką Pepco, jest dostarczana przez należący do Grupy zintegrowany dział zakupowy Pepco Global Sourcing (PGS).
Grupa Pepco planuje otworzyć, w ujęciu netto, przynajmniej 550 nowych sklepów w roku fiskalnym 2023, głównie pod marką Pepco. Stale rozwija także obecność swojej drugiej marki Dealz, przede wszystkim w Polsce. To sprawi, że Grupa wciąż będzie tworzyć tysiące nowych miejsc pracy w całej Europie, zapewniając rosnącej rzeszy klientów dostęp do swoich popularnych i zróżnicowanych towarów.
– Otwarcie setnego sklepu Pepco we Włoszech to wyjątkowy moment dla Grupy i kluczowy moment naszej ekspansji w Europie Zachodniej, czemu towarzyszy pozytywna reakcja tamtejszych klientów. Nasz zyskowny program otwierania sklepów odnotowuje sukces za sukcesem, a kuszące ceny w naszych sklepach i wiodąca na rynku różnorodność towarów dyskontowych sprawiają, że jesteśmy pewni mocnego popytu na nasze towary – powiedział Trevor Masters, prezes Grupy Pepco.
– Jesteśmy w pełni oddani idei wspierania klientów poszukujących oszczędności poprzez oferowanie niezrównanego zakresu produktów o rewelacyjnym stosunku wartości do ceny oraz wygody. Nasza trwająca ekspansja umożliwi dostarczanie towarów do coraz większej grupy osób – dodał Masters.
O Grupie Pepco:
Grupa Pepco została założona w 2015 r. i składa się z dwóch silnych, niezależnych sieci sprzedaży detalicznej: PEPCO i Poundland (ta druga sieć poza Wlk. Brytanią działa pod marką Dealz) oraz z globalnym działem zakupowym PGS, blisko współpracującym z oboma sieciami. Razem PEPCO i Poundland działają w najzamożniejszych krajach Europy. Grupa Pepco ma obecnie ponad 4 000 sklepów w 19 krajach i terytoriach, w tym w Wlk. Brytanii, Irlandii, Hiszpanii oraz Europie Środkowo-Wschodniej, zatrudniając ok. 43 000 osób.
O Pepco:
Po ponad 14 latach stałego wzrostu, Pepco obsługuje obecnie ponad 28 milionów klientów miesięcznie, oferując odzież dla całej rodziny, artykuły dla domu oraz zabawki w bardzo niskich cenach. Siedziba główna znajduje się w Poznaniu, firma ma ponad 26 000 pracowników w 17 europejskich krajach, z czego najwięcej w Polsce, Rumunii oraz na Węgrzech.
Pierwszych 14 sklepów PEPCO zostało otwartych w Polsce w 2004 r. Pepco stamtąd dokonało ekspansji do Czech i na Słowację w 2013 r., a w latach 2015-2017 – do Chorwacji, na Węgry, Litwę, do Rumunii i Słowenii. Od 2018 r. sklepy zostały otwarte na Łotwie, w Estonii, Bułgarii, Włoszech, Serbii, Austrii oraz Niemczech.
Pepco jest powszechnie uznawane jako jedna z najsilniejszych i najbardziej dynamicznych polskich marek. Regularnie wygrywa „Diamenty Forbesa” jako jedna z najszybciej rozwijających się firm oraz zdobywa nagrodę Superbrand z uwagi na jakość oraz zaufanie wśród polskich konsumentów.
O Poundland:
Od otwarcia pierwszego sklepu w Burton-upon-Trent w 1990 r., Poundland zbudowało sieć ponad 850 sklepów w Wlk. Brytanii oraz Irlandii, oferując najlepsze marki i znakomitą jakość produktów własnej marki o wspaniałej wartości dla klientów.
Obecnie 18 000 pracowników obsługuje do 7 milionów klientów w każdym tygodniu, od Aberdeen po Abingdon, od Londonderry po Llandudno i od Peterborough do Poole.
Poundland oferuje tysiące produktów wysokiej jakości od ponad 1 000 znanych marek w 17 kategoriach zakupowych, w tym jedzenie i napoje, zdrowie i uroda, artykuły dla domu, ogrodnictwo, majsterkowanie, artykuły dla zwierząt, artykuły papiernicze, książki, płyty DVD oraz zabawki.
W Wlk. Brytanii Pepco wprowadziło do 400 swoich większych sklepów markę odzieżową Pep dla kobiet, mężczyzn i dzieci, oferując nowy styl w prostych, niskich cenach, którego nie sposób uświadczyć w innych lokalnych, markowych sklepach.
Od sierpnia 2020 r. Pep jest także marką artykułów dla domu, które zostały powszechnie docenione za swój styl i przystępność cenową.
Poundland teraz oferuje także chłodzone i mrożone jedzenie w 350 sklepach, a w planach ta liczba ma wzrosnąć do 500 po przejęciu przez firmę Fultons Foods i dodatkową inwestycję GBP 25 milionów.
Poundland jest częścią Grupy Pepco,, która posiada ok. 4 000 sklepów w 19 krajach, w tym w Wlk. Brytanii, Irlandii, Hiszpanii i regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zatrudniając 43 000 osób.
Źródło: Spółka, #PCO
