Przejdź do treści

udostępnij:

Pure City planuje dalszą ekspansję. Spółka chce pozyskać 15 mln PLN na rozwój sieci ekoelektrostacji

Pure City, operator innowacyjnej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania, rozpoczął proces pozyskiwania finansowania w ramach drugiej rundy. Spółka zamierza pozyskać 15 mln PLN na rozwój sieci ekranów cyfrowej reklamy zewnętrznej połączonych w jedno urządzenie z ekoładowarkami dla samochodów elektrycznych. W procesie pozyskania kapitału Pure City wspiera firma Turning Point.

– Finansowanie z Freya Capital, pozwoliło nam na przeprowadzanie „proof of concept” projektu oraz rozpoczęcie intensywnego procesu akwizycji lokalizacji pod kolejne ekoelektrostacje. Umożliwiło nam to operacyjne wdrożenie procesów i rozwiązań technologicznych (hardware/ software), weryfikację założeń modelu biznesowego oraz sprawną budowę pierwszych siedmiu ekoelektrostacji w sześciu miastach w Polsce. – komentuje Wojciech Bieńkowski, Prezes Pure City

W ramach drugiej rundy Pure City planuje pozyskać 15 mln PLN na m.in. rozwój sieci do poziomu 120 ekoelektrostacji, budowę zespołów odpowiedzialnych za pozyskiwanie lokalizacji i sprzedaż czasu reklamowego oraz rozwój aplikacji transakcyjnej EV o funkcjonalności marketingowe i bazodanowe. Celem spółki jest stworzenie ogólnopolskiej sieci składającej się z 750 ekoelektrostacji w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców do końca 2025 roku. W związku ze specyfiką projektu Pure City zamierza podzielić działalność operacyjną i inwestycji w infrastrukturę na dwie spółki. Pierwsza z nich jako spółka operacyjna, będzie odpowiedzialna za marketing, pozyskiwanie lokalizacji ekoelektrostacji, rozwój oferty, sprzedaż czasu reklamowego i utylizację sieci ładowania. Druga, o niższym profilu ryzyka i niskich kosztach operacyjnych, będzie właścicielem infrastruktury oraz umów dzierżawy miejsc pod elektrostacje, wypłacając corocznie inwestorom „ROI fee” na atrakcyjnym poziomie w modelu znanym m.in. z rynku nieruchomości czy fotowoltaiki.

- Inwestycja w Pure City to inwestycja w dynamicznie rosnące rynki cyfrowej reklamy zewnętrznej oraz ładowania samochodów elektrycznych. Podział projektu na dwie spółki zapewnia przejrzystość oferty inwestycyjnej i umożliwia zaoferowanie inwestorom dwóch różnych opcji inwestycyjnych, dostosowanych do ich profilu ryzyka. – komentuje Wojciech Bieńkowski, Prezes Pure City

Według prognoz analityków flota samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce w 2025 r. wzrośnie 7 -krotnie, do 247 tys. Warunkiem rozwoju rynku EV jest jednak rozbudowa infrastruktury ładowania. W Polsce na koniec 2022 r. funkcjonowały 5016 punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Prognozy zakładają, że do 2025 r. będzie ich funkcjonować ponad 41 tys., co oznacza 8 - krotny wzrost. Natomiast Cyfrowa reklama zewnętrzna (DOOH) to najszybciej rosnący w Polsce segment branży reklamy zewnętrznej (OOH), który w 2022 r. wzrósł o 66,1% r/r (107,3 mln PLN). Udział DOOH w całości reklamy zewnętrznej w Polsce wynosi dopiero 19%, podczas gdy na świecie udział ten jest na poziomie 50%.

O Pure City:

Pure City - miejska sieć elektrostacji to zielona sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH). Do końca 2025 r. sieć ma obejmować ponad 750 elektrostacji w miastach w całej Polsce. Nowatorski w Europie koncept z powodzeniem jest już rozwijany w Australii oraz USA, gdzie reklamodawcy coraz chętniej korzystają z nośników reklamowych wspierających rozwój transportu zeroemisyjnego. Partnerami technologicznymi Pure City są Elocity oraz stacjeladowania.com. Inwestorem jest Freya Capital.

Misją Pure City jest realny i mierzalny udział w transformacji energetycznej oraz wspieranie firm i marek stawiających na realizację celów ESG. Zielone elektrostacje PureCity dzięki starannie wybranym lokalizacjom zapewnią połączenie wygody ładowania pojazdu z dużym zasięgiem treści marketingowych reklamodawców. Jednocześnie 10% czasu reklamowego będzie udostępniane na potrzeby miast i edukacji w zakresie zmian klimatycznych oraz komunikacji społeczności lokalnej w tym obszarze.

Źródło: Spółka

udostępnij: