Przejdź do treści

udostępnij:

WP przewiduje ok. 3 proc. wzrost rynku reklamy internetowej w '23, po spadku w I kw.

Wirtualna Polska przewiduje, że rynek reklamy internetowej w Polsce, pomimo spadku w I kwartale, w całym 2023 roku wzrośnie o ok. 3 proc. - poinformował podczas telekonferencji z dziennikarzami prezes spółki Jacek Świderski.

"Uważamy, że w I kwartale dynamiki rynku reklamy internetowej były poniżej zera, ale nie naszej spółki mediowej. W II kwartale oceniamy, że będą powyżej zera, a całe drugie półrocze będzie wyraźnie powyżej zera, może uda się dojść do około 5 proc. Przewidywanie końcówki roku, mimo, że znamy I kwartał, biorąc pod uwagę wrażliwe otoczenie, jest bardzo trudne" - powiedział prezes.

Dodał, że w całym 2023 roku zwyżka rynku reklamy internetowej może wynieść ok. 3 proc.

Prezes poinformował, że na rynku reklamy widać i pewne "przebiśniegi" poprawy koniunktury. Od lat widoczna jest korelacja z zachowaniem PKB.

Spółka podała w prezentacji, że szacowana dynamika wzrostu reklamy internetowej w Polsce w 2022 r. wyniosła ok. 7 proc. r/r, w tym ok. 5 proc. w IV kw. 2022 (dokładne dane Adex nie są jeszcze dostępne). W 2022 roku udział internetu w budżetach reklamowych w Polsce wzrósł do 43,7 proc. z 42,7 proc. w 2021 roku.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem m.in portalu Wirtualna Polska.

(PAP Biznes), #WPL

epo/ gor/

Zobacz także: WP Holding SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: