Creepy Jar chce wydać "Chimerę" w EA w II połowie '24, marketing wystartuje w II kw. '23
Creepy Jar chce wydać "Chimerę" w early acces (wczesnym dostępie) w drugiej połowie 2024 roku - poinformował na konferencji prezes, Krzysztof Kwiatek. Akcja marketingowa tytułu ma wystartować w II kwartale 2023 roku.
"Pracowaliśmy cały zeszły rok nad kamieniami milowymi i wersją gry, którą nazwaliśmy +alfą+. Tę wersję udało nam się stworzyć na przełomie 2022 i 2023 roku. Ten build jest dla nas bardzo ważny, bo po pierwsze jesteśmy w stanie zarysować sobie horyzont premiery gry w early acces. Chcielibyśmy celować w przyszły rok, ale na pewno nie w pierwszą jego połowę" - powiedział prezes Creepy Jar Krzysztof Kwiatek.
"Po drugie dzięki temu buildowi zespoły mogą też zaplanować pracę wewnętrzną. Nad Chimerą równolegle pracuje kilka zespołów odpowiedzialnych m. in. za kod gry, otoczenie, design, assety" - dodał.
Prezes wskazał, że postęp prac w "Chimerze" pozwala spółce przypisać w tym momencie priorytety do pozostałych zadań.
"Czasami dopiero po kilku miesiącach pracy nad danym assetem jesteśmy w stanie ocenić, ile jeszcze dane zadanie będzie nas kosztowało, co jest bardzo ważne w kontekście EA" - powiedział.
"Mamy teaser, pracujemy nad stroną internetową i plan jest taki, że w II kwartale chcemy, żeby (...) wystartowała akcja marketingowa Chimery" - dodał.
Creepy Jar wypracował w 2022 roku 36,5 mln zł zysku netto wobec 29,1 mln w 2021 roku o 25 proc. więcej rdr. EBITDA wyniosła 37,1 mln zł wobec 31,8 mln zł w 2021 r., co implikuje wzrost rdr o 17 proc.
Przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 54,9 mln zł o 19 proc. więcej rdr.
Zarząd Creepy Jar rekomendował również, by z zysku osiągniętego w 2022 roku na dywidendę trafiło 27,97 mln zł.
W 2022 roku akcjonariusze Creepy Jar zdecydowali, że spółka wypłaci za 2021 rok dywidendę w wysokości 14,6 mln zł, co dało 21,5 zł na akcję.
(PAP Biznes), #CRJ
mcb/ gor/
