Przejdź do treści

udostępnij:

Cyfrowy Polsat miał w IV kw. 858 mln zł EBITDA, zgodnie z szacunkami (opis)

Cyfrowy Polsat miał w IV kw. 2022 roku 858 mln zł EBITDA, zgodnie z szacunkami - podała spółka w raporcie.

Zysk netto, zgodnie z szacunkami, w IV kw. 2022 roku sięgnął 175 mln zł.

EBIT wyniósł w IV kw. ubiegłego roku 395 mln zł i był zgodny z szacunkami.

Przychody grupy w ostatnim kwartale 2022 roku sięgnęły 3.430 mln zł, zgodnie z szacunkami.

Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek, wyniosły w IV kw. 2022 roku 146 mln zł wobec 89 mln zł w III kw. ur.

Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w czwartym kwartale 2.741 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 3 proc. rdr. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 13 proc. do 622 mln zł.

Liczba klientów usług multiplay spadła w czwartym kwartale 2022 roku do 2,462 mln z 2,465 mln kwartał wcześniej.

Liczba usług kontraktowych u klientów B2C spadła w czwartym kwartale 2022 roku do 13,28 mln z 13,34 mln z kwartał wcześniej.

Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C w IV kw. wzrósł do 71,7 zł z 71,3 zł kwartał wcześniej.

Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) wzrósł na koniec 2022 roku do 7 proc. z 6,8 proc. kwartał wcześniej.

Na koniec 2022 roku liczba usług prepaid wyniosła 2,69 mln wobec 2,83 mln w trzecim kwartale 2022 roku, ich ARPU spadło w IV. kw. do 17,4 zł z 17,9 zł kwartał wcześniej.

Łączna liczba klientów B2B pozostała na koniec ubiegłego roku na poziomie 69,1 tys. Średniomiesięczny przychód na klienta wzrósł w IV kw. do 1,427 tys. zł z 1,425 tys. zł kwartał wcześniej.

Przychody segmentu mediowego Cyfrowego Polsatu wzrosły o 6 proc. do 731 mln zł. EBITDA zwiększyła o 8 proc. do 190 mln zł.

Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat w IV kwartale 2022 wzrosły rdr o 2 proc. do poziomu 410 mln zł, podczas gdy w tym czasie cały rynek reklamy telewizyjnej zanotował spadek o 0,3 proc.

W efekcie udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do poziomu 28,4 proc.(

(PAP Biznes), #CPS

epo/ ana/

Zobacz także: Cyfrowy Polsat SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: