Przejdź do treści

udostępnij:

Pepco Group obserwuje pewne osłabienie sentymentu konsumentów w Europie Środkowej

Pepco Group obserwuje pewne osłabienie sentymentu konsumentów w Europie Środkowej - poinformowali przedstawiciele grupy.

"Widzimy pewne lekkie osłabienie sentymentu na niektórych rynkach w ostatnich miesiącach" - powiedział prezes Trevor Masters podczas telekonferencji dla inwestorów, pytany o nastroje konsumentów w Europie Środkowej.

Jak wskazał, za wcześnie jeszcze oceniać, co za tym stoi, czy wpływ ma też pogoda lub wcześniejsze zaburzenia w łańcuchu dostaw i COVID-19.

Grupa podtrzymuje strategię koncentracji na cenie i powiększania udziałów w rynku.

Prezes poinformował, że w drugim półroczu grupa przedstawi plany dotyczące zmian w sieci Dealz.

Po I półroczu roku obrotowego 2022/23 Pepco Group ma 2.839 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 22,8 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. Przychody sieci Pepco I półroczu wyniosły 1.719 mln euro, co oznacza wzrost o 36,9 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 1.120 mln euro, czyli wzrosły o 6,3 proc.

Wzrost przychodów LFL Pepco Group wyniósł w II kwartale 8,5 proc. Wzrost przychodów LFL w I połowie roku obrotowego 2022/23 wyniósł 11,1 proc.

Grupa podtrzymuje całoroczne cele dla wyniku EBITDA i dla zakładanej liczby otwarć nowych sklepów.

Grupa informowała wcześniej, że jej celem na rok obrotowy 2022/23 jest wzrost EBITDA (według MSSF16) o kilkanaście procent, przy założeniu stałych kursów walutowych. Chce otworzyć 550 nowych sklepów netto.

(PAP Biznes), #PCO

pel/ asa/

Zobacz także: Pepco Group NV - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: