Przejdź do treści

udostępnij:

Sundog zdradza więcej informacji o Ibru, studio pokazało fragment dolnej części miasta

Sundog, spółka z branży gier wideo pracuje aktywnie nad swoim pierwszym projektem Ibru. Tym razem studio pokazało grafikę przedstawiającą fragment miasta i zdradziło kilka nowych informacji o szczegółach świata. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5. Tytuł inspirowany jest książką Olgi Tokarczuk Anna In w Grobowcach Świata. W nadchodzących miesiącach Sundog planuje kolejną emisję. Jej celem będzie zebranie budżetu produkcyjnego na stworzenie tytułu.

– W najnowszym materiale key art pokazujemy szczegóły najniższej dzielnicy miasta. Jest to obszar slumsów, które zbudowane są w dużej mierze na ruinach starożytnego miasta. Mieszkańcy tej dzielnicy budowali ją ze znalezionych kamieni, starych materiałów budowlanych. Wykorzystane są duże, wysokie kolumny, które są kolejną warstwą miasta i historii w nich ukrytej. Slumsy Ibru to opuszczona przestrzeń, która rządzi się swoimi prawami – Carlos Castañon, współzałożyciel i dyrektor artystyczny Sundog. – Przestrzeń ta jest zamieszkiwana przez najbiedniejszych mieszkańców. Z drugiej strony pomimo tego szarego życia, ta dzielnica jest bardzo kolorowa i różnorodna. Mieszają się tu kultury. Może w niej się znaleźć każdy, kto spadł z drabiny społecznej, przez to ta okolica jest tak niesamowita – dodaje Carlos Castañon.

Twórcy przy projektowaniu Ibru inspirują się mitami i historią bliskiego wschodu. Nawiązania będzie można znaleźć w kulturze, ubiorach bohaterów, czy architekturze. Niektóre stroje i lokalizacje powiązane są z faktami geograficznymi i problemami społecznymi krajów z tamtego obszaru.

– Trafiamy do miasta, które lata swojej świetności ma za sobą. Trudno powiedzieć, kiedy były te czasy. Całe miasto jest „postczasowe”, nie wiadomo, czy to co się w nim dzieje jest współczesne, czy antyczne – mówi Aleksandra Bieluk, współzałożycielka i dyrektorka narracyjna Sundog. – Nad dolną dzielnicą dominuje zupełnie inny świat, górna część miasta. Mieszkają tam postacie, które podają się za bogów. Boskość w naszym świecie jest dziwnym zjawiskiem, można się urodzić bogiem, albo przybliżyć się do tego statusu przez czyny. Ten motyw jest bardzo stary, nawiązujemy tutaj do opowieści o Gilgameszu, który przez swoje czyny został półbogiem – wyjaśnia Aleksandra Bieluk.

Ibru to pierwszy tytuł Sundoga. Nad grą pracuje aktualnie około 10 osób, a docelowo spółka zamierza zbudować 20 osobowy zespół. Spółka szacuje, że budżet gry przekroczy 10 mln zł. Gra ma być wydana w 2026 roku. Wcześniej spółka rozważy debiut na NewConnect. Czas rozgrywki planowany jest na ok. 16 godzin.

W pierwszej rundzie finansowania w styczniu br. firma pozyskała od inwestorów 1,48 mln zł. W 2023 Sundog zamierza pozyskać kolejne finansowanie na rozwój produkcji.

O spółce Sundog:

Sundog to spółka z sektora gier komputerowych, która powstała w 2022 roku. Zespół pracuje nad grą Ibru, inspirowaną książką Anna In w Grobowcach Świata, autorstwa laureatki Nagrody Nobla w dziedzinie literatury – Olgi Tokarczuk. Założycielami firmy są Mateusz Błaszczyk, Aleksandra Bieluk, Carlos Castañon i Zbyszko Fingas. Cały zespół tworzą utalentowali profesjonaliści, którzy zdobywali doświadczenie w spółkach CD Projekt, Techland, CI Games, PolyAmorous, Fuero Games, Flying Wild Hog i innych. Współwłaścicielem Sundoga jest także wspomniana – Olga Tokarczuk.

Premiera gry Ibru planowana jest w 2026 roku. Wcześniej spółka rozważy debiut na NewConnect. W styczniu 2023 roku Sundog pozyskała od inwestorów kwotę prawie 1,5 mln zł.

Źródło: Spółka

udostępnij: