Grupa LPP miała w IV kw. 185,5 mln zł zysku netto j.d. wobec konsensusu 208,3 mln zł (opis)
Grupa LPP miała w czwartym kwartale roku obrotowego 2022/23 185,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 154,7 mln zł straty przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 208,3 mln zł zysku.
Zysk operacyjny wyniósł 435,5 mln zł, a EBITDA 755,2 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 314,2 mln zł zysku operacyjnego i 610,2 mln zł EBITDA.
Przychody grupy wyniosły 4,185 mld zł (wzrost o 23,1 proc. rdr), a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,178 mld zł.
Przed rokiem LPP miało 3,4 mld zł przychodów, 154,4 mln zł EBIT i 416,6 mln zł EBITDA.
W całym roku 2022/23 grupa miała 1,1 mld zł zysku netto jednostki dominującej, 1,46 mld zł EBIT, 2,59 mld zł EBITDA i 15,93 mld zł przychodów.
Z kanału internetowego grupa LPP uzyskała blisko 1,15 mld zł przychodów (spadek o 1,3 proc. rdr), co stanowiło ok. 27,4 proc. całości sprzedaży grupy.
Marża brutto na sprzedaży spadła w IV kwartale o 10,5 p.p. rdr do 50 proc. Jak tłumaczy spółka, było to spowodowane wysoką bazą, większym udziałem marki Sinsay rozwadniającej marżę brutto, większymi rdr akcjami promocyjnymi oraz niekorzystnym kursem USD/PLN.
Koszty SG&A były stabilne w IV kwartale (wzrost o 1,9 proc. rdr), dzięki oszczędnościom kosztowym na e-commerce (marketing oraz logistyka).
Jak podano, sprzedaż za granicą w czwartym kwartale była wyższa niż w Polsce. Polska stanowiła 42,4 proc. sprzedaży grupy, w porównaniu do 46,8 proc. rok wcześniej. Największe sprzedaże poza Polską osiągnęły: Rumunia, Czechy i Ukraina.
W czwartym kwartale wydatki inwestycyjne wyniosły 317,3 mln zł tj. 22,9 proc. rdr więcej na działalności kontynuowanej. Nakłady na sklepy wyniosły 228,9 mln zł, a na infrastrukturę i IT 88,4 mln zł.
Na 2023/24 LPP planuje intensywny rozwój sieci w 2023/24 w Europie Południowej - ok. 150 nowych sklepów (ponad 100 marki Sinsay) w regionie SEE: Rumunia (+50), Chorwacja (+20), Bułgaria (+20), Serbia (+20), pozostałe kraje (+40); ekspansję sklepów stacjonarnych
Sinsay i Reserved we Włoszech (+20) oraz sklepów Sinsay w Grecji (+8), a także otwarcie sklepu internetowego w Bośni i Hercegowinie.
Celem LPP na 2023/24 jest wzrost rentowności - marża brutto na sprzedaży na poziomie 51-53 proc., a marża EBIT ponad 10 proc. CAPEX planowany jest na 1,1 mld zł.
(PAP Biznes), #LPPdoa/ gor/
