Pure City zainstalowało kolejne ekoelektrostacje w ramach budowy sieci 750 nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej
Pure City, operator nowatorskiej, zielonej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, zainstalował kolejne ekoelektrostacje. Zielona sieć powiększyła się o nowe nośniki w Nowym Targu, Myślenicach oraz Warszawie. Dzięki ekoelektrostacjom Pure City kierowcy samochodów elektrycznych mogą w tani i wygodny sposób naładować swoje pojazdy certyfikowaną energią wiatrową, a nowoczesne nośniki cyfrowej reklamy zewnętrznej zapewniają reklamodawcom atrakcyjne medium komunikacyjne. Do końca 2025 roku ekologiczna sieć Pure City będzie obejmować ponad 750 stacji ładowania w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców w całej Polsce.
– Rośniemy zgodnie z planem, a nasza sieć budzi coraz większe zainteresowanie ze strony reklamodawców. Już teraz docieramy do ponad 1,3 miliona widzów netto miesięcznie (8 nośników). Do końca roku zielona sieć nośników cyfrowej reklamy osiągnie skalę 100 ekranów. W maju rozpoczynamy sprzedaż oferty komunikacyjnej- GREEN digital OOH skierowanej do organizacji, firm oraz samorządów skoncentrowanych na zagadnieniach zrównoważonego rozwoju (ESG). Pozyskani partnerzy pozwolą nam wprowadzić sponsorowane ładowanie aut elektrycznych dla użytkowników naszej sieci – komentuje Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City.
Pure City zainstalowało do tej pory osiem ekoelektrostacji: w Warszawie (3), Olsztynie (2), Wrocławiu (1), Nowym Targu (1) i Myślenicach (1). Do korzystania z ładowarek Pure City służy prosta aplikacja, którą można pobrać z www.purecity.pl. Stacje ładowania Pure City są wyposażone w złącza typu 2 oraz w 55-calowe ekrany LED, które pełnią funkcję cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej.
- Równocześnie z dynamicznym rozwojem sieci ekoelktrostacji pracujemy nad zachowaniem ciągłości ich finansowania. W kwietniu rozpoczęliśmy proces pozyskania finansowania drugiej rundy, mając na celu zgromadzenie 15 mln PLN. Pozyskane środki pozwolą zbudować 120 kolejnych ekoelektrostacji, wzmocni
zespoły odpowiedzialne za pozyskiwanie lokalizacji i sprzedaż czasu reklamowego, a także rozwijać naszą aplikację EV o funkcjonalności marketingowe i bazodanowe – dodaje prezes Pure City.
Według prognoz analityków flota samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce w 2025 r. wzrośnie 7 -krotnie, do 247 tys. Warunkiem rozwoju rynku EV jest jednak rozbudowa infrastruktury ładowania. W Polsce na koniec 2022 r. funkcjonowały 5016 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Prognozy zakładają, że do 2025 r. będzie ich funkcjonować ponad 41 tys., co oznacza 8 - krotny wzrost. Natomiast cyfrowa reklama zewnętrzna (DOOH) to najszybciej rosnący w Polsce segment branży reklamy zewnętrznej (OOH), który w 2022 r. wzrósł o 66,1% r/r (107,3 mln PLN). Udział DOOH w całości reklamy zewnętrznej w Polsce wynosi dopiero 19%, podczas gdy na świecie udział ten kształtuje się na poziomie 50%.
Pure City - miejska sieć ekoelektrostacji to zielona sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH). Do końca 2025 r. sieć ma obejmować ponad 750 ekoelektrostacji w miastach w całej Polsce. Nowatorski w Europie koncept z powodzeniem jest już rozwijany w Australii oraz USA, gdzie reklamodawcy coraz chętniej korzystają z nośników reklamowych wspierających rozwój transportu zeroemisyjnego. Partnerami technologicznymi Pure City są Elocity oraz stacjeladowania.com. Inwestorem jest Freya Capital.
Misją Pure City jest realny i mierzalny udział w transformacji energetycznej oraz wspieranie firm i marek stawiających na realizację celów ESG. Zielone ekoelektrostacje Pure City dzięki starannie wybranym lokalizacjom zapewnią połączenie wygody ładowania pojazdu z dużym zasięgiem treści marketingowych reklamodawców. Jednocześnie 10% czasu reklamowego będzie udostępniane na potrzeby miast i edukacji w zakresie zmian klimatycznych oraz komunikacji społeczności lokalnej w tym obszarze.
Źródło: Spółka
